سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات ویژه بهزیستی به معلولان مازندرانی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر معلول در مازندران از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

قلندری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر معلول در مازندران از خدمات بهزیستی بهره مند هستند،گفت: برای اجرای اقدامات پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش جمعیت معلولان استان طرح غربالگری مشاوره ژنتیک درسراسر استان، با همکاری  تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی بخصوص دانشگاه علوم پزشکی  صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اهداف اجرای غربالگری مشاوره ژنتیک ، شناسایی ژن‌های ناقل و در نهایت کاهش جمعیت انواع معلولیت است افزود: بیشتر معلولیت‌ها در زمینه ضایعه نخاعی، معلول ذهنی، معلول بینایی، معلول شنوایی، معلول روانی، معلول گفتاری و معلول جسمی حرکتی هستند.

قلندری با اشاره به مهم دانستن مباحث پیشگیری و سالم سازی جامعه از خطرات احتمالی در جامعه گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، عضویت در کمیته مبارزه با مواد مخدر استان، پیشگیری از معلولیت‌ها و انجام مشاوره‌های عمومی و تخصصی از جمله اقدامات و فعالیت‌های حوزه پیشگیری هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران با بیان حمایت های مالی بهزیستی از معلولان گفت: این افراددر هر ماه مستمری دریافت می‌کنند و بهزیستی نسبت به رفع مشکلات آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیز اقدام می‌کند.
 
انتهای پیام/س

بهره مندی ۵۰ هزار معلول از خدمات بهزیستی مازندران

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.