وی ادامه داد: بخشی از فعالیت دانشکدهها در بخش مدیریت کسب و کار نیز رو به پیشرفت است؛ همچنین دانشگاه علم و صنعت در موضوعاتی همچون برندسازی و توانمندسازی شرکتهای تولیدی و شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف، برای برطرف سازی آن فعالیت میکند؛ دانشکده مهندسی پیشرفت در حوزههای مختلف همچون مهندسی پیشرفت، توسعه تجارت الکترونیک، تقویت تولیدات شرکتهای مرتبط با صنایع ریلی، خودرویی و صنایع خاصی که تولیداتشان در جامعه استفادههای مهمی دارد، هماهنگ شده و برنامهریزیهای خاصی داشته است.
ذاکری ادامه داد: از دانشکدههای فنی خواستهایم با تعریف پروژههای کاربردی و ورود به مباحث مهندسی نقاط ضعف و قوت را پیدا کنند و برای ارتقای کیفیت تولید شرکتها برنامههای خود را ارائه دهند؛ ما دانشگاهیان باید به صنایع ورود و با حضور موثر و فعال در رونق تولید نقش آفرینی کنیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: یکی از موانع پیشرفت در تولید، رقابت تولیدات شرکتهای داخلی با تولیدات شرکتهای شرکتهای خارجی است؛ شرکتهای خارجی با برندسازی توانستند محصولات با کیفیت تولید کنند و در بازار جهانی به موقعیتهای بالایی دست پیدا کنند. با وجود آن که قیمت محصولات آنها بسیار متفاوت با تولیدات دیگر کشورهاست، سالها در کشورما مورد استفاده قرار میگیرد؛ دانشگاه میتواند با تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف نمونه داخلی این محصولات را با قیمت پایینتر نسبت به رقیب خارجی به مشتریان خود عرضه دارد.
وی ادامه داد: یکیدیگر از موانع رونق تولید کشور نابهسامانی در بازار تولید است. مشکل حال حاضر اقتصاد کشور مشخص نبودن قیمتهاست. برخی تولیدکنندگان به دلایلی خاصی، نه تولید خود را سرعت میدهند و نه نیاز حداقلی داخل را تامین میکنند. ما در حال حاضر تولید چندانی در کشور نداریم، که به نفع برخی تولیدکنندگان است؛ به هر حال این مسئله باید توسط متولیان دنبال شود و متخلفان به سزای عمل خود برسند. به عنوان دانشگاه میتوانیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا نقشه راه تولید و تعیین حداقل تولید ترسیم شود تا بتوانند بهره کافی را از تولید خود ببرند و همچنین اقتصاد کشور به ثبات برسد.
انتهای پیام/