سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد ۱۶ نسخه کتاب یک نویسنده‌ی هرندی در انتظار چاپ

۱۶ اثر غنی، مستند و ماندگار حاصل دو دهه تلاش نویسنده‌ای از شهر هرند برای انتشار، نیاز به کمک مادی و معنوی دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد محمودی هرندی نویسنده، آموزگار بازنشسته، و خبرنگار سابق صدا و سیما و مطبوعات این روز‌ها کامش به نامهربانی و سختی‌های مسیر پرفرازو نشیب انتشار کتاب تلخ شده است.
نویسنده‌ای که از سال ۱۳۶۵ به مدت ۳۲ سال درکنار شغل شریف آموزگاری به عنوان خبرنگار و نماینده خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان در هرند و منطقه‌ی جلگه و همچنین فعال در برخی جراید از جمله موسسه کیهان، روزنامه ایران، اصفهان زیبـا، اطلاعات، اصفهان امروز، نصف جهان، نسل فردا، رسالت و. همکاری داشته است، این روز‌ها در انتظار حمایت است.

وی تلاش بسیارزیادی را برای کسب اطلاعات، عکاسی و جمع آوری محتوای این کتب صرف کرده است و این آثارجز سرمایه‌های فرهنگی غنی شرق استان اصفهان به شمار می‌رود.

محمد محمودی هرندی  گفت: در حال حاضر اطلاعات و مطالب مربوط به ۱۶ مجموعه کتاب را آماده چاپ کرده ام که ازاین تعداد ۷ کتاب مربوط به شهر هرند در زمینه‌های مختلف و چندین کتاب در مورد شهر‌ها و روستا‌های منطقه جلگه می‌باشد.

محمودی هرندی با اشاره به اینکه اطلاعات شهر هرند را در قالب آثاری، چون؛ کتاب علمای دینی و شخصیت‌های عهد قدیم و جدید، کتاب یاران بهشت که به معرفی ۷۴ شهید هرند و زندگینامه و خاطرات آن‌ها می‌پردازد، کتاب سیمای شعری هرند که شهر هرندرا با بیش از ۴هزار بیت شعر معرفی می‌کند، کتاب نحوه سوگواری و عزاداری مردم شهر هرند، کتاب تاریخ شهر هرند، کتاب حوزه و دانشگاه که به معرفی حوزه‌ی علمیه امام هادی این شهر و سه مرکز دانشگاهی؛ آزاد، جامع، علمی کاربردی، پیام نور و فنی حرفه‌ای می‌پردازد، کتاب شرکت‌های تولیدی شهرک صنعتی هرند تهیه و تنظیم کرده است.


وی همچنین به آثار دیگری از جمله، کتاب معرفی غذا‌های سنتی و بومی شهر هرند، کتاب سیمای جلگه که به اختصار به معرفی شهر هرند به عنوان مرکز بخش جلگه، شهر اژیه و ۲۶ روستای منطقه اشاره دارد، کتاب روستای باستانی قهی به عنوان کهن‌ترین روستای شرق اصفهان که با بیش از یکصد اثر تاریخی و غنی به جا مانده از اجداد و نیاکان خودنمایی می‌کند، کتاب بقاع متبرکه‌ی منطقه جلگه که به معرفی ۸ بقعه مذهبی منطقه می‌پردازد، اشاره کرد.

از جمله آثار دیگر این نویسنده، کتاب معرفی شهر اژیه، معرفی روستای شاهتور و کتاب ارزشمند مساجـد بزرگ اسلامی در دنیا و کتاب معرفی مسجد روح الله واقع در خیابان تالار اصفهان می‌باشد.

وی تاکید کرد:امیدوارم این چند مجموعه کتاب با توکل به خدا و کمک فرهنگ دوستان در آینده‌ی نزدیک به چاپ برسد؛ آرزو دارم در حیات خود برای جامعه مفید واقع شوم و در جهت ارتقای فرهنگ غنی شرق اصفهان دست از هیچ تلاشی بر نخواهم داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مشغول نگارش کتاب، فیلمبرداری و عکاسی هستم وتمام توانایی خویش را در جهت ثبت و ضبط فرهنگ شهر و دیارم به کارگرفته ام.

نویسنده هرندی در پایان با اشاره به اینکه هرند شهری کوچک درحاشیه‌ی کویر مرکزی ایران که مردمش ولایتمدار و پیرو شیعه‌ی اثنی عشری هستندو دین باوری و ولایتمداری مردمش شهر را به "دارالمومنین" شهره کرده است، اظهار کرد:هرند مدفن حضرت اسحاق بن موسی بن جعفر (ع) و شاهزاده حیدر از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و پرداختن به موضوعات فرهنگی_مذهبی این شهر بر همه‌ی فرهنگ دوستان واجب است؛ امیدوارم خیرین و مسئولان شهری و استانی نگاه ویژه‌ای در جهت چاپ آثارتنظیم شده داشته باشند تا انشاالله آوازه این شهر و دیار بیش از پیش برهمگان ثابت شود.


انتهای پیام/م

 

۱۶ کتاب حاصل تلاش دو دهه فعالیت فرهنگی نویسنده هرندی در انتظار چاپ

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محبت
۱۵:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هرند شهر باصفایی است ک اگر بیایید اینجا دلتان نمی خواهد از شهر ما بیرون بروید من خیلی خوشحال هستم ک در این شهر ساکن هستم