سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد:

اخذ عوارض پیش از ورود به شهر جدید هشتگرد منطقی نیست

صفدری گفت: اخذ عوارض پیش از ورود به شهر جدید هشتگرد منطقی نیست و فرماندار این منطقه قول رسیدگی به این موضوع را داده‌اند.

داوود صفدری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دریافت عوارض از ساکنان شهر جدید هشتگرد از پیش اعلام نشده بود، گفت: دریافت عوارض از افرادی که وارد شهر جدید هشتگرد می‌شوند تحت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و این موضوع از پیش به ما اعلام نشده بود.

وی افزود: در هفته دوم فروردین ماه بنده به عنوان مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد متوجه این موضوع شدم و عملیات نصب گیت و دوربین‌ها اواخر سال گذشته انجام شد و تمام برنامه ریزی‌های مربوط به دریافت عوارض از سوی سازمان راهداری انجام شده است.


بیشتر بخوانید: اخذ الکترونیکی عوارض در چهار بزرگراه منتهی به تهران 


صفدری با اشاره به اینکه بسیاری از ساکنان شهر جدید هشتگرد اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، گفت: به لحاظ اینکه ساکنان این شهر به صورت مداوم از شهر تهران در حال رفت و آمد هستند، بنابراین نصب گیت پیش از ورودی شهر و دریافت عوارض از این افراد منطقی نیست و طبق صحبت‌هایی که مسئولان انجام دادند، فرماندار قول داده که به این موضوع رسیدگی کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه به طور معمول عوارض در آزادراه‌ها و یا ورودی آزادراه‌هایی که به صورت مشارکتی ساخته شده دریافت می‌شود، گفت: سالیان بسیار زیادی است که از دریافت عوارض و گیت‌های موجود در آ‌زادراه کرج- تهران خبری نیست؛ بنابراین بعد از گذشت چند سال دریافت عوارض آن هم در کنار مترو هشتگرد و پیش از ورود به شهر بی معنی است.

وی تصریح کرد: آزادراه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود: آزادراه‌هایی که توسط دولت احداث می‌شود، هزینه ساخت آن از طریق مالیاتی که مردم می‌پردازند، تأمین می‌شود و در مدل دوم به صورت بی او تی(BOT) است که با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود و نمونه این آزادراه در شهر پردیس وجود دارد که بعد از تأمین هزینه‌های ساخت این آزادراه دیگر عوارضی دریافت نمی‌شود، اما در هشتگرد نه آزادراهی وجود داشته و نه پروژه جدیدی ساخته شده، بنابراین دریافت عوارض در این شهر بی معنا است.

داودی تأکید کرد: به زودی مشکل مربوط به دریافت عوارض از ساکنان هشتگرد برطرف می‌شود، زیرا که در این محدوده آزادراهی ساخته نشده و یا به آزادراهی متصل نمی‌شود، بنابراین برای ساکنانی که قشر ضعیف جامعه هستند معنایی ندارد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: اخذ عوارض قبل از ورود به شهر جدید هشتگرد به هیچ عنوان کار درستی نبوده و به دلیل رانت زمینی و مسکن باید دولت به عنوان کاتالیزور و نظارت کننده وارد شده و به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ملک زاده
۱۸:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام.
دو سال از درج این خبر گذشته اما هیچ پیگیری در موردش نشده و هر روز داره حق مردم تضییع میشه. چرا باید کسی که سفر داخل استانی داره پرداخت عوارض بهش تحمیل بشه. واقعا جای تاسف داره این طوری دست کردن در جیب مردم.
ابراهیم
۱۱:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین؟
منطقی نیست؟ خیر غیر قانونی است و باید ادارات، سازمان عمران هشتگرد و تک تک مردم به قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری شکایت کنند و تمامی پولهایی که در این زمان گرفته شده است نیز برگردانده شود و نیز به دلیل ایجاد تشویش در بین مردم، عامل مربوطه نیز مجازات شود.
حسن
۱۹:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
این کار نمونه بارز کلاهبردی و چپاول مردم مستضعف حاشیه نشینه . هر چه سریعتر باید جمعش کنند.
حسین
۱۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
آقا برش دارید ، ما دیگه توان این همه بدبختی و بیچارگی رو نداریم. از سهم نفت خودم پول عوارض منو کم کنید