سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد:

بالاترین جهاد، جهاد نفس است / جوانگرایی و اقدام جهادی، لازمه ی فراگیر شدن انقلاب

امام جمعه مشهد گفت: جهاد با نفس که مشخصه آن فاقد هدف نفسانی و مادی بودن است ویژگی حرکت جهادی است، جوانگرایی و اقدام جهادی لازمه فراگیر شدن انقلاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد سه شنبه صبح در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: از نقطه پیروزی انقلاب و تبدیل به یک قدرت شکست ناپذیر شدن، برنامه چهل سال ابتدایی انقلاب بوده است.

وی افزود: گام دوم یک گام فراگیرتر است و نکته مهم در چهل سال دوم و اجرای بیانیه گام دوم زمینه سازی و تحقق برای ظهور امام زمان (عج) است و زمینه سازی و تحقق برای ظهور در سایه فراگیر سازی انقلاب است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اجرای گام دوم از پیروزی و مقاومت در چهل سال اول انقلاب بسیار مشکل‌تر است و مشکلات ما در فراگیری انقلاب از عرصه پیروزی آن سخت‌تر است و اگر موفق نشویم گام دوم و زمینه سازی ظهور انجام نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علم الهدی گفت: روزی که انقلاب پیروز شد مانع ما یک جریان فرسوده بود و برای مقاوم سازی انقلاب جریان‌های الحادی و التقاطی با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی پیش روی ما بودند که همگی شکست خوردند و در شرایط فعلی براندازی انقلاب برای هیچکس مطرح نیست.

وی افزود: فراگیر سازی انقلاب به معنای مقابله با همه قدرت‌های کدخدایی جهان است و حرکت‌های جهادی در این راستا مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: باید بدانیم جهاد با نفس که مشخصه آن فاقد هدف نفسانی و مادی بودن است ویژگی حرکت جهادی است.

حجت‌الاسلام علم الهدی گفت: هدف در حرکت جهادی خدا و پیامبر (ص) است و جهاد نفس بالاتر از جهاد مادی است و در اقدام جهادی فرد متوقف هیچکدام از ملزومات نمی‌شود.

وی افزود: جوانگرایی در نظر مقام معظم رهبری با جهاد برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب در هم آمیخته است و ویژگی جوان دارا بودن نشاط و ابتکار است که پیر از آن بی بهره است و بدون جوانگرایی و حرکت جهادی انقلاب فراگیر نخواهد شد.

انتهای پیام // ف. ک

 

بدون جوانگرایی و حرکت جهادی انقلاب فراگیر نخواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.