سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرق شدن ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم در سیلاب خوزستان/پیش بینی کاهش ۸۰۰ تنی تولید گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از غرق شدن ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم در سیلاب اخیر و کاهش ۸۰۰ هزار تنی تولید این محصول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به غرق شدن ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم بر اثر وقوع سیل در استان گفت: پیش بینی می‌شود با کاهش ۸۰۰ تنی تولید گندم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول در سال جاری تولید شود.

وی درخصوص خرید گندم از کشاورزان بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های باوی، هندیجان، رامشیر و امیدیه خریداری شده است.

قاسمی نژاد اظهار داشت: به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم اسامی کشاورزانی را که گندم از آن‌ها خریداری می‌شود در اسرع وقت تحویل دهند تا وجه گندم و کلزا آن‌ها کمتر از ۴۸ ساعت پرداخت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: براساس برآورد قبلی، تولید ۲ میلیون تن گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ برای استان پیش بینی شده بود، ولی بدلیل جاری شدن سیلاب،۱۷۰ هزار هکتار از مزارع زیر آب رفت و پیش بینی‌ها حاکی از تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

انتهای پیام/گ

کاهش تولید گندم در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.