سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست خبری فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اصحاب رسانه

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر فرهاد آریان فر«ارشد نظامی آ جا در غرب کشور گفت : نیروهای ارتش از زمان دفاع مقدس تا امروز در مرزهای کشور جهت هرگونه تهدیدات زد انقلاب مستقر هستند .

وی رژه نیروهای مسلح را پنج شنبه 29فروردین« روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» همزمان با سراسر کشور ساعت ۸/30 در بلوار امام خمینی(ره) با حضور یگانهای نمونه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، مرزبانی و مردم انقلابی کرمانشاه اعلام کرد.

امیر فرهاد آریان فر تاکیدکرد: امسال در غرب کشور در مراکز استان ها رژه برگزار می شود، به دلیل حضور نیرو ها و تجهیزات نظامی در مناطق سیل زده در شهرستان ها رژه برگزار نمی شود .

این مسئول تصریح کرد: در زلزله سرپلذهاب نیروهای اولین تیپ تابع قرارگاه، تقریباً نیم ساعت بعد از وقاع حادثه در محل حضور پیدا کردند و در همان ساعات اولیه موفق شدند که ۱۶۹۸ نفر را از زیر آوار خارج کنند.

وی افزود: ۵ تیپ با ظرفیت ۶۰۰۰ نفر در مناطق زلزله زده کار کمک رسانی شبانه روزی را به مدت ۱ ماه انجام دادند که از جمله این اقدامات می‌توان به برپایی بیمارستان صحرایی، توزیع ۶ هزار تن مواد غذایی، خارج کردن ۲۵۶ فوتی از زیر آوار و انتقال مصدومین با استفاده از ناوگان هوانیروز اشاره کرد .

امیر آریانفر با اشاره به اقدامات قرارگاه ارتش در جریان سیل‌های اخیر نیز گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از طرف سازمان هواشناسی در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین که قرار بود بارش‌های سیل آسا در کرمانشاه اتفاق بیفتد، ما ۵ تیپ از نیروهای خود را در کرمانشاه و ۳ تیپ را در کردستان مستقر کردیم.

وی افزود: امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و به ویژه کمک به جابجایی کانکس‌های مستقر در کنار رودخانه الوند از جمله اقدامات ارتش در سیل اخیر بود.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات سبک و سنگین ما در اختیار شهرداری برای بحث لایحه روبی رودخانه‌ها و معابر قرار داشت. همچنین بسیاری از نیروهای خود را برای امداد رسانی به مردم روستاهای اطراف پل چهر در شهرستان هرسین و صحنه اعزام کردیم

 

 

انتهای پیام/د

نیروهای ارتش از زمان دفاع مقدس تا امروز در مرزهای کشور مستقر هستند

 

برچسب ها: ارتش ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.