سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۴۵ فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد در مازندران

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد مازندران از صدور ۱۴۵ فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد پارسال در استان خبر داد.

خانم شهمیرزادی معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:پارسال ۱۴۵ پروانه کاربرد و مجوز علامت استاندارد در کمیته علائم و کنترل کالا، برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد بازدید‌های فنی و نظارتی انجام شده است ، گفت: پروانه‌های صادر شده در زمینه صنایع غذایی ۵۰ درصد، صنعت ساختمان ۱۰ درصد، صنایع شیمیایی ۱۵ درصد، بسته بندی سلولزی ۱۰ درصد و هم صنعت برق و مکانیک ۱۵ درصد بوده است.


وی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌ کننده است، افزود: در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر گسترش و تدوین استاندارد‌های ملی در مباحث مختلف در بسیاری از مواردی که ضرورت‌های جامعه ایجاب می‌کند، ورود کرده و نظارت‌های خود را در راستای اجرای استاندارد‌ها گسترش داده است.

وی گفت : با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم کنترل‌های لازم در تولید فرآورده‌ها و خدمات قابل ارائه به مصرف کنندگان طی دهه‌های اخیر و ضروت کیفی محصولات داخلی، لزوم اجرای استاندارد‌ها در موارد متعدد بیش از گذشته نمایان شده است.

وی با بیان اینکه استانداردسازی یکی اساسی‌ترین اصول رضایت‌مندی مشتریان و عامل موثر در شکوفایی صنعت و رونق اقتصادی است افزود: این اداره با مددگرفتن از توانمندی‌های تخصصی و کارشناسی بخش‌های دولتی و خصوصی سعی در ارتقاء کیفی فرآورده‌ها و خدمات قابل ارائه داشته و امروز ضریب نفوذ استاندارد در همه بخش‌ها  بیشتر شده است.
 
انتهای پیام/ س


ضرورت استاندارد سازی در بخش های مختلف تولیدی استان

برچسب ها: استاندارد ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.