سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای الیوم: به ترامپ و همه نژادپرستان درباره آسیب رساندن به «ایلهان عمر» هشدار می‌دهیم

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود شجات و جرأت «ایلهان عمر» در برابر اقدامات نژادپرستانه دونالد ترامپ را ستود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای‌الیوم در گزارشی نوشت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همه نژادپرستانی که در سنگر وی قرار دارند درباره آسیب رساندن به خانم ایلهان عمر، اسطوره جرات و شجاعت هشدار می‌دهیم.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: پس از تحریک وقیحانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا برای بدنام کردن ایلهان عمر، عضو عرب و مسلمان کنگره، و تلاش برای مرتبط ساختن وی به حملات یازده سپتامبر، ما در روزنامه «رای الیوم» برای جان این نماینده «قهرمان» نگرانیم. وی دیوار ترس را شکست و با شجاعت و قوت و با روش دموکراتیک امروزی با لابی صهیونیستی در آمریکا و کشور‌های دیگر مقابله کرد و تاثیر «سلطه جویانه» لابی صهیونیستی را بر نظام حاکم بر آمریکا و ساختار‌های آن فاش ساخت. آیا مگر جان کندی رئیس جمهور را ترور نکردند؟ آیا مارتین لوترکینگ و مالکوم ایکس دو فعال حقوقی مخالف نژادپرستی سفیدپوستان را نکشتند؟

ترامپ که به «بازیچه» دست این لابی تبدیل شد و ذلیلانه تابع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جرد کوشنر، دامادش شده است تا حدی «سقوط» کرد که یک نوار چهل و سه ثانیه‌ای درباره اظهارات خانم ایلهان عمر درباره انفجار در مرکز تجارت جهانی را پخش کرد و اظهارنظر «هرگز فراموش نخواهیم کرد» را به آن ضمیمه کرد که تحریک ضد این شهروند آمریکایی در نهاد قانونگذاری به شمار می‌رود.

از این تحریک ترامپ تعجب نمی‌کنیم. وی همان کسی است که سفارت کشورش را به قدس اشغالی منتقل کرد، از یهودی‌سازی بلندی‌های جولان حمایت کرد و اکنون آماده می‌شود تا اقدام (احتمالی) نتانیاهو در الحاق کرانه غربی را به رسمیت بشناسد. وی آشکارا با مسلمانان دشمنی کرد و می‌کند و تعجب نمی‌کنیم این نماینده مجلس را که براساس شایستگی و لیاقت بالایی که داشت از طریق صندوق‌های رای از فرش به عرش رسید، هدف قرار دهد.

ایلهان عمر زمانی که از کشتار‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انتقاد می‌کند دشمن کسانی است که بر این کشتار سرپوش می‌گذارند و از آن دفاع می‌کنند و نخستین نفرشان ترامپ است. 

رای الیوم در ادامه نوشت: ما در این سرمقاله می‌خواستیم از سران دولت‌های عربی بخواهیم که از خانم ایلهان عمر حمایت کنند، اما منصرف شدیم زیرا حمایت برخی از دولت‌ها که با رژیم اشغالگر اسرائیل ائتلاف کردند و روابطشان را با اشغالگران عادی ساختند، چهره درخشان وی را آلوده خواهد کرد. ما از صمیم قلب از خانم ایلهان عمر تشکر می‌کنیم که سلطه اسرائیل بر کاخ سفید، کنگره و بیشتر رسانه‌ها را فاش ساخت و از وی تشکر می‌کنیم به خاطر شجاعت و جراتی که داشت برای ایستادن در سنگر هم نوعان خود. به ترامپ و همه نژادپرستانی که در سنگر وی قرار دارند درباره آسیب رساندن به این مجسمه انسانی شجاعت هشدار می‌دهیم زیرا نتایجی که (آسیب رساندن به وی) خواهد داشت سرآغازی برای جنگ داخلی خونین خواهد بود که وحدت آمریکا را بر هم می‌زند و آن را بی ثبات می‌سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مهری
۱۴:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
خدا کنه راست بگن
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر نژاد پرست از هر فرقه و هر کشوری که هست