نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ، به پیام توییتری اخیر وی واکنش نشان داد.

واکنش ایلهان عمر به توییت تمسخرآمیز ترامپ درباره حملات ۱۱ سپتامبربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «ایلهان عمر» نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا روز گذشته (شنبه) از حامیان خود به دلیل انتقاد از توییت تمسخرآمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد و در حساب توییتر خود نوشت: من وارد کنگره نشده‌ام که ساکت بنشینم. من وارد کنگره شدم که از دموکراسی دفاع کنم و برای آن بجنگم.

دونالد ترامپ روز جمعه یک توییت در انتقاد از ایلهان عمر، نماینده زن دموکرات کنگره منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از حملات ۱۱ سپتامبر را با صحبت‌های ایلهان عمر ترکیب کرده بود. رئیس جمهور آمریکا قصد داشت با انتشار این ویدئو به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کند. این درحالی است که این توییت ترامپ مورد انتقاد گروه‌ها و مقامات مختلف قرار گرفت.

ایلهان عمر ضمن تشکر از حامیان خود در توییتر نوشت: هیچ کس—مهم نیست که چقدر فاسد، بی‌رحم یا شرور باشد—نمی‌تواند از عشق عمیق من به آمریکا بکاهد. من همچنان برای دستیابی به فرصت‌های برابر و تحقق شادی برای همه مردم آمریکا تلاش می‌کنم. از شما تشکر می‌کنم که کنار من و در مقابل دولتی که مسلمانان را از ورود به این کشور منع می‌کند، ایستادید تا برای آمریکایی که همه ما لیاقت آن را داریم، بجنگیم.

عمر در توییت دیگری ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ نوشت: دولتی که ترجیح می‌دهد مالیات میلیاردر‌ها را کم کند تا اینکه به فکر قشر کارگر جامعه باشد. دولتی که ترجیح می‌دهد به آمریکایی‌های تراجنسیتی که یونیفورم نظامی کشور ما را بر تن می‌کنند، حمله کند تا اینکه برای دستیابی به حقوق برابر بجنگد.

ایلهان عمر، عضو مسلمان و سومالیایی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست که پیش‌تر به دلیل تاکیدش بر نفوذ گسترده لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتقاد‌های شدید از سوی مقامات آمریکایی مواجه شده بود. وی این روز‌ها هم به دلیل اظهاراتش درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار