سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد بیش از ۴ هزار نوزاد در بیمارستان مادر و کودک

پارسال، ۴ هزار و ۷۶۸ نوزاد در بیمارستان مادر و کودک شوشتری متولد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طاهره گشتاسبی مدیر بیمارستان مادر و کودک شوشتری اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، زایمان طبیعی در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام ۴ هزار و ۷۶۸ زایمان در طول یک ساله گذشته در این بیمارستان ادامه داد: از تعداد یاد شده ۶۰ درصد آن به صورت زایمان طبیعی بوده که نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان مادر و کودک و شوشتری با اشاره به فواید زایمان طبیعی از لحاظ پزشکی، جسمی، روانی و مالی برای مادر و کودک افزود: یکی از فواید پزشکی زایمان طبیعی، جلوگیری از مرگ مادر است و امسال در این بیمارستان مرگ و میر مادری صفر بوده است.

مریم زارع خفری از چسبندگی جفت به عنوان یکی دیگر از عوارض سزارین نام برد و افزود: مرگ و میر مادران در سزارین، هفت برابر زایمان طبیعی است؛ همچنین عفونت محل زخم جراحی یکی از عوارض دیگر سزارین است و باید بدانیم خطر ایجاد عفونت‌های رحمی در سزارین بیشتر است که می‌تواند باعث از دست دادن رحم شود.

وی از دست دادن خون زیاد و آسیب به مثانه و روده‌ها را از دیگر عوارض سزارین دانست و ادامه داد: در سزارین به علت برش بر روی رحم، خطر پارگی رحم در بارداری بعدی بیشتر است.

زارع خفری، خطر لخته شدن خون در پا‌های مادر در زایمان طبیعی را بسیار کمتر عنوان کرد و افزود: در زایمان طبیعی مادر هوشیار است و حس می‌کند که در تولد نوزاد مشارکت دارد که از نظر روانی برای مادر بسیار موثر است.

این متخصص زنان و زایمان گفت: شیر مادر برای نوزاد فواید زیادی دارد؛ مادرانی که زایمان طبیعی دارند، در تغذیه انحصاری با شیر مادر موفق‌تر هستند.

 زارع خفری اضافه کرد: مشکلات تنفسی در نوزادی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شود، کمتر است.

انتهای پیام/چ

تولد نوزاد در بیمارستان مادر و کودک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.