سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش روز ملی عطار در نیشابور عنوان شد؛

۱۰ تیر سالروز ورود امام رضا به نیشابور در تقویم رسمی کشور ثبت شود

نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خواستار ثبت ده تیر سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم رسمی کشور ثبت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی در همایش ر وز ملی عطار  در نیشابورگفت: تاکنون مکاتبات زیادی شده است تا سومین روزملی نیشابور در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت گردد و انتظار نیشابوریان این است که دهم تیرماه بعنوان سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی ثبت شود.

وی  تصریح کرد: عطار نیشابوری از بزرگمردان دیار اسلامی است و افتخار ما نیشابوریان این است که اولین روز ملی ایران به نام شیخ فرید الدین عطار نیشابوری است.
 
 نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:متولیان فرهنگ باید در کتب درسی اصلاح کنند و دانش آموزان را با فرهنگ منطقه‌ای آشنا کنند و ما باید نگاه هایمان را تغییر دهیم.

حمیدگرمابی نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی  هم در این همایش گفت: فرهنگ عطار نیشابوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و برگرفته از فرهنگ بزرگان است، عطار با فرهنگ و ادبی که داشته است افتخار اسلام است.

وی افزود: میراث فرهنگی ایران ثروتی تمام نشدنی است و ما از این میراث گرانبها می‌توانیم در حوزه گردشگری به خوبی استفاده کنیم واستفاده از نماد‌های این بزرگان در فضای شهری بسیار مهم در گسترش میراث فرهنگی ایران وحوزه گردشگری است.

نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امروز همسایه ما ترکیه به خوبی از وجود مولانا بهره می‌برد و ما نیز باید از پتانسیل عطار و خیام با برنامه ریزی استفاده کنیم و باید کرسی‌های عطار شناسی و خیام شناسی در نیشابور راه اندازی شود و بدین وسیله عطار شناسان و خیام شناسان بزرگ را از سراسر دنیا به مناسبت‌های مختلف از جمله روز‌های ملی عطار و خیام در نیشابور گرد آوریم.

انتهای پیام//س . ح
 

همایش روز ملی عطار در نیشابور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.