سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

­واشنگتن پست: آمریکا در همراه کردن ارتش ونزوئلا با خود علیه مادورو شکست خورد

­واشنگتن پست در مطلبی نوشت برخلاف انتظار مقامات آمریکایی، ارتش ونزوئلا به رئیس‌جمهور این کشور پشت نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت زمانیکه دولت دونالد ترامپ، در ماه ژانویه خواستار کناره‌گیری دولت ونزوئلا و روی کار آمدن مخالف سیاسی رئیس‌جمهور این کشور شد، امید زیادی وجود داشت که ارتش ونزوئلا با تغییر موضع سریع اجازه دهد این حادثه رقم بخورد.

در آن زمان نیرو‌های مسلح ونزوئلا محور اصلی راهبرد دولت آمریکا در برابر ونزوئلا را تشکیل می‌دادند. برخی مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند ارتش ونزوئلا ظرف چند روز ضد دولت متحد شود. اما اکنون با گذشت حدود سه ماه، ارتش ونزوئلا همچنان تحت فرمان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، قرار دارد.

یک مقام ارشد سابق آمریکایی که در زمینه سیاست‌های دولت ترامپ درباره ونزوئلا فعالیت داشته، معتقداست، دولت آمریکا و مخالفان دولت ونزوئلا بیش از اندازه به قیام ارتش ونزوئلا امیدوار بودند ولی با شکست مواجه شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۸:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
این یعنی اینکه مدل محورمقاومت در حال صدور است یعنی انقلاب اسلامی و صدور آن تحقق یافته حتی زیر بیخ گوش آمریکا در حیاط خلوتش در آمریکای لاتین... چقدر راست گفته بود در اوائل انقلاب استراتژیست آمریکائی که ایدئولوژی خمینیسم(شما بخوانید دین ناب محمدی و اسلام ) غولی است که از چراغ جادو بیرون آمده و دیگر به این چراغ استکباری و استعماری نه تنها بر نمی گردد که روزی این ایدئولوژی جهانی خواهد شد....نمی دانم این نظریه پرداز آمریکائی زنده است یا مرده ولی حرفش و نظریه اش دارد جهان شمول میشود حالا دالتونهای کاخ سفید بخواهند یا نخواهند.............................