سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش روز ملی عطار نیشابوری

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،همزمان با روز ملی عطار نیشابوری، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایشی که به مناسبت  بزرگداشت روز ملی عطار برگزار شد پیامی  صادر کرد که متن  پیام توسط جعفر مروارید مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد. متن پیام  به این شرح  است:

سرزمین ایران، دیار مشاهیر و مفاخر فراوانی است که در قرون و اعصار مختلف چراغ راهی برای جویندگان حقیقت معرفت گشته‌اند و نام خود را برای همیشه تاریخ جاویدان ساخته‌اند. آسمان همیشه روشن این مرزوبوم سرشار از اخترهای همواره درخشانی است که تجلی پرتو نور الهی را به تصویر کشیده‌اند.

بی‌تردید شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در زمره این ستارگان درخشان است که مرزهای علم و ادب و عرفان را در نوردید و در وادی عشق و معرفت سکنی گزید، شاعر نغزگو و عارف شوریده سر که با بیانی شیوا و دلنشین زیبا و پریشان فرش را به عرش گره می‌زند و جان خسته خاک را به اوج افلاک می‌رساند.

اینک و در زمانه‌ای که انسان سرگشته در جهانی پرمخاطره و جنگ‌افروز گرفتار آمده است بر ما است که به عنایت میراث داران این گنجینه بری‌ها، تمامی همت و تلاش خود را به‌کارگیریم و روایتی کارآمد و کارگشا از احوال و سالک هفت شهر عشق به نسل امروز و فردایمان ارمغان آوریم.

با گرامیداشت فرخنده روز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، از تمامی اصحاب اندیشه، ادب و هنر که همه دغدغه مفاخر نامدار ایران عزیز را داشته و دارند، خاضعانه قدردانی نموده و تلاش دست‌اندرکاران بزرگداشت شخصیت بزرگ جهان اسلام را صمیمانه می‌ستایم. امیدوارم این کوشش‌های خالصانه به اعتلا و ارتقای اندیشه فرهنگ این مرزوبوم و شناخت و آگاهی و معرفت بیشتر جامعه ایرانی بینجامد.

همایش بزرگداشت حکیم عطار نیشابوری همزمان با ۲۵ فروردین ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 'روز ملی عطار' نامگذاری شده با حضور دانشگاهیان، شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان کشوری و استانی در نیشابور برگزار شد.
'فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری' مشهور به شیخ عطار نیشابوری از عارفان و شاعران پرآوازه ادبیات فارسی است که سال ۵۴۰ هجری برابر با ۱۱۴۶ میلادی در قریه کدکن نیشابور به دنیا آمد . این شاعر و عارف بزرگ در حمله مغولان به نیشابور کشته شد.
 
 
انتهای پیام// آ.س
 
 

بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری

برچسب ها: وزارت ارشاد ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.