سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظمی در صحن علنی؛

بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به پلدختر وارد شده/ برخی از جاده‌ها هنوز باز نشده است

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به پلدختر وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) و در جریان بررسی موضوع خسارت‌های سیل اخیر ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری درباره صدور دستور برای حضور نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش و نیرو‌های جهادی در مناطق سیل زده گفت: مردم گلایه دارند که چرا با وجود آنکه بیش از سه هزار نفر حدود ۲۰ ساعت در سیل محاصره بوده و بر پشت بام منازل، هر لحظه غرق شدن خود را ملاحظه می‌کردند و انتظار داشتند که بالگردی برای نجات آن‌ها بیاید، این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: ۱۴ هزار واحد مسکونی در این منطقه تخریب شده؛ ۱۰ روستا باید جا به جا شود؛ ارتباط ۴۰ روستا قطع شده؛ حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی و خانواده بدون اسباب و اثاثیه هستند؛ ۱۵۰۰ واحد تجاری نیز تخریب و یا دچار خسارت شده‌اند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به خسارت به زیرساخت ها، راه ها، پل ها، تاکید کرد: برخی از جاده‌ها هنوز باز نشده است راه‌های روستایی، پل‌های ارتباطی و بیش از ۱۵ پل در مسیر اصلی تخریب شده است.

کاظمی گفت‌: کلیه زیر ساخت‌ها مثل شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن قطع شده است که با کمک مسئولان فعلا وصل است، اما زیر ساخت‌ها از بین رفته است و بیش از ۳۵ روستا تاکنون قطع ارتباط هستند.

وی با بیان این که در بخش کشاورزی نیز زمین‌ها و باغات و مزارع و جاده‌های بین مزارع از بین رفته است، اظهار کرد: بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان خسارت به پلدختر وارد شده است.

نماینده مردم پلدختر با بیان اینکه دغدغه مردم اسباب و اثاثیه شان بوده که از دولت اطمینان می‌خواهند، بیان کرد: ساخت سریع زیر ساخت‌ها، لایروبی رودخانه ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری، اسکان موقت مردم و سیل زدگان، وصل ارتباط جاده ها، استمهال وام‌ها، اختصاص سهمیه برای کنکوری‌ها و و رایگان شدن آب و برق و گاز تا ثبات زندگی مردم از جمله درخواست‌های مردم این منطقه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
بنده به عنوان یک ایرانی خواستار کمک به تمام سیل زدگان کلیه شهر های ایران با توجه به حجم خسارت زیاد از محل صندوق توسعه ملی با نظارت جهت رفع نیازهای مردم سیل زده هستم