سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنایی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

هشدار مسئولان هواشناسی درباره نداشتن رادار‌های هواشناسی از سال ۸۹/ چرا در این سال‌ها این نیاز تامین نشده؟

نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: از سال ۸۹ مسئولان هواشناسی نسبت به نداشتن رادار‌های هواشناسی اعلام وضعیت کرده بودند اما چرا در طول این سال‌ها نیازشان تامین نشده است؟


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) و در جریان بررسی موضوع خسارت‌های سیل اخیر گفت: کمیسیون عمران در روز‌های اخیر از مناطق سیل‌زده بازدیدی داشت که همه اعم از سپاه، ارتش، نیرو‌های مردمی و دولتی، بنیاد مسکن و هلال احمر کمک کردند.

وی ادامه داد: با این وجود بی‌مدیریتی و ولنگاری در حوزه مدیریت محرز بود که امیدواریم با درایت وزیر کشور، یکصدا و یکپارچه مشکلات مردم احصاء و رفع شود، از سال ۸۹ مسئولان هواشناسی نسبت به نداشتن رادار‌های هواشناسی اعلام وضعیت کرده بودند که اکنون در کشور ۹ مورد تنها وجود دارد در صورتی که نیاز ما به ۲۴ عدد است.

بنایی تاکید کرد: این سوال وجود دارد که چرا در طول این سال‌ها نیاز سازمان هواشناسی تامین نشده و چرا رئیس این سازمان برای ارائه گزارش و طرح درخواست خود به کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیامده است، سازمان هواشناسی و برنامه و بودجه نسبت به حضور نیرو‌های متخصص و کافی، داشتن رایانه خاص تحلیل گر و نیز فقدان ارتباط بین‌المللی و منطقه‌ای در امور هواشناسی جدیت لازم را داشته باشند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با اشاره به اینکه در حوزه نظارت و علم مهندسی و زیرساخت‌ها کم گذاشته‌ایم، تصریح کرد: چرا باید ابنیه و پل‌هایی که چند سال از افتتاح آن نمی‌گذرد، تخریب شود؛ چرا حاشیه سازی رودخانه‌ها انجام شده و این امر نیاز به پیگیری و ورود حوزه قضایی دارد.

وی ضمن انتقاد از عدم نظارت در حوزه صدور مجوز ساخت در حریم رودخانه‌ها بیان کرد: از سال ۷۴- ۷۵ در کشور خشکسالی وجود دارد؛ چرا توجه نشده که چه کسی این مجوز‌ها را داده است. چرا لایروبی‌ها کم شده و تخلیه رسوبات رودخانه‌ها و بند‌های خاکی متوقف شده بود؟

بنایی خطاب به حجتی و کلانتری گفت: در این سال‌ها ۱.۶ میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط لرستان و حدود ۱ میلیون هکتار از جنگل‌های شمال نابود شد که همین امر باعث تشدید روان آب و سیلاب می‌شود، تخریب بی‌رویه منابع طبیعی تشدیدکننده بروز سیل است و اکنون ۲۸ استان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار و ۱۴۸ روستا در جریان سیل اخیر دچار آسیب جدی شده که برآورد خسارت آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه جبران این خسارت خارج از توان دولت بوده و مردم و نهاد‌های بین‌الملی باید همراهی کنند، گفت: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به شهر‌های استان گلستان در جریان سیل اخیر وارد شده لذا قول‌ها و وعده‌های مسئولان به مردم باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.