سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳۰ درصدی حوادث در واحد‌های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی

رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته در سال ۹۷ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث در واحد‌های صنعتی و معدنی استان بودیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شجاعی رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش مصدومیت و تلفات انسانی در سال گذشته، گفت: در زمینه تلفات انسانی و مصدومیت ناشی از حوادث صنعتی نیز کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این روند کاهشی هم در واحد‌های مستقر در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و هم در واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی مشهود بوده است.

شجاعی با اشاره به عمده دلائل کاهش آمار حوادث در واحد‌های صنعتی گفت: گسترش فرهنگ HSEE در بین واحد‌های صنعتی و معدنی، ارتقاء سطح آگاهی و افزایش ضریب ایمنی در واحدها، افزایش تعداد و ساعات دوره‌های آموزشی جهت پرسنل واحد‌های صنعتی، افزایش تعداد بازدید‌های فنی کارشناسان HSEE سازمان از واحد‌های صنعتی و معدنی، حساسیت و تاکید ویژه بر اجرای برنامه جامع HSEE وزارت متبوع و دستورالعمل‌های ابلاغی از عمده‌ترین دلایل روند کاهشی حوادث در واحد‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: شناسایی کانون‌های خطر در واحد‌های صنعتی و معدنی و تهیه گزارشات درس آموزی از حوادث و ارسال آن‌ها به واحد‌های مذکور جهت پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و تداوم ارتقاء سطح آگاهی و دانش پرسنل صنایع و ایمن سازی فرایند‌های کاری در حوزه صنعت و معدن از اولویت‌های کاری سازمان صمت استان در سال ۹۸ خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

۳۰ درصد حوادث در واحد‌های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی کاهش یافته است

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.