سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام‌های تبریک رؤسای جمهور روسیه و چین به رهبر کره شمالی

«ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ» انتخاب مجدد «کیم جونگ اون» را به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی کره‌شمالی تبریک گفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به مناسبت انتخاب مجدد «کیم جونگ اون» به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی کره شمالی به او تبریک گفتند.

ولادیمیر پوتین در نامه‌ای خطاب به کیم جونگ اون نوشت: من اطمینان دارم که فعالیت‌های شما در این موقعیت برای تسهیل روابط دوستانه و همسایه وار میان دو کشور و مردمانش ادامه خواهد یافت و به تقویت صلح و امنیت در شبه جزیره کره منجر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: من می‌خواهم آمادگی خود را برای انجام کار‌های مشترک در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای اعلام کنم. من صمیمانه برای شما آرزوی موفقیت، سلامت و کامیابی دارم.

رسانه‌های کره شمالی هم روز گذشته از ارسال نامه ولادیمیر پوتین به رهبر کشور خود خبر دادند. رئیس جمهور چین هم با ارسال یک پیام تبریک به کیم جونگ اون ابراز امیدواری کرد که مردم کره شمالی با تلاش‌های رهبرشان شاهد پیشرفت در حوزه ساخت و ساز و توسعه ملی خواهند بود.

روسیه و چین از جمله متحدان اصلی کره شمالی در سطح جهانی هستند و در حالی که پیونگ یانگ به دلیل برنامه‌های هسته‌ای اش همچنان با تحریم‌های شدید از سوی سازمان ملل و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا روبه‌روست، چین و روسیه منابع مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند.

در جریان یک نشست در پارلمان کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور بار دیگر به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی که بالاترین مقام در این کشور محسوب می‌شود، انتخاب شد. کیم جونگ اون نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۶ در زمان تشکیل این کمیسیون به این سمت منصوب شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.