کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد با وجود ادامه گفتگو‌های خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن و سئول، کشورش بزودی نیروی نظامی خود را تقویت خواهد کرد و انرژی اتمی را توسعه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنانی اعلام کرد با وجود ادامه گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن و سئول، کشورش بزودی نیروی نظامی خود را تقویت خواهد کرد و انرژی اتمی را توسعه خواهد داد.

رهبر کره شمالی گفت: در زمینه انرژی برق، باید سازمانهایی برای منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی برق-آبی، هسته ای و انرژی موج دریا طراحی و ساخته شوند.

وی افزود جز با حضور یک نیروی نظامی سخت، نمی توان مسأله صلح را تضمین کرد. کیم جونگ اون همچنین بر لزوم اصل دفاع از خود و تقویت مسأله دفاع از کشور به شکلی قابل اعتماد تأکید کرد.

رهبر کره شمالی در ادامه تصریح کرد: نیروی دفاعی، تضمینی قوی برای حمایت از حاکمیت جمهوریت ماست. امروزه، گرایشات صلحی که در حال رسیدن به شبه جزیره کره است، همچنان شکننده بوده و اغراض خصمانه از سوی دشمنان نیز پنهان نمی شود.

کیم جونگ اون همچنین گفت: پیش از هر چیز، باید به اندازه کافی در خصوص تقویت ارتش و تبدیل کشور به دژی استوار و محقق کردن اصل اعتماد به نفس تا بالاترین درجه آن به منظور نوسازی صنعت دفاعی و افزایش نیروی دفاعی کشور به تضمین رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار