سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سدهای خراسان جنوبی در وضعیت مناسب قرار دارد/دستور تخلیه چهار روستا در خراسان‌جنوبی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: سدهای استان نگران کننده نیست و پیک سیلاب گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  امامی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: هفت سد مخزنی استان در بهترین شرایط پایداری قرار داشته و وضعیت پایداری و ایمنی سدها به‌صورت روزانه کنترل می‌شود.

وی افزود: همچنین بالغ بر ۶۵۰ هزار متر مکعب از ظرفیت سد نهرین طبس تخلیه و در حال تخلیه است و نگرانی برای این سد وجود ندارد.

امامی ادامه داد: از ۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت کل سدهای مخزنی استان، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب، خالی بوده و امیدواریم با بارندگی‌های خوب پیش رو، ضمن کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات پایین دست، ظرفیت خالی سدها به تراز نرمال برسد.

در پی هشدار‌های هواشناسی خراسان‌جنوبی درباره وقوع رواناب، بارش‌های رگباری شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها دستور تخلیه دو روستا در شهرستان سربیشه صادر شده است.

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و تعاملی که با ریش‌سفیدان دو روستا انجام شده مقرر شد اهالی روستای خاکک به روستای بالا دست منتقل شوند که طبق آخرین آمار دریافتی اهالی روستای خاکک بخش درح به منظور پیشگیری از وقوع حوادث در مکانی امن اسکان موقت یافتند.

همچنین دستور تخلیه روستای چاه‌خزاعی صادر شده و در این روستا نیز با توجه به خطر‌های احتمالی مردم به روستا‌های مجاور می‌روند.

شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و فاصله طولانی برخی روستا‌ها با مرکز شهرستان نیازمند توجه ویژه است و لازم است از تمامی امکانات برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی استفاده شود.

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و اخطاریه‌های صادر شده توسط شورای مدیریت بحران استان و شهرستان درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و امکان مخاطرات طبیعی دستور تخلیه دو آبادی روستای خاکک و چاه خزاعی و چاه صباغ در این شهرستان صادر شد.

در حال حاضر تمامی نیرو‌های امدادی، نظامی و راهداری در آمادگی کامل هستند و امیدواریم این بارش‌ها کمترین میزان خسارت را در پی داشته باشد.

تمامی امکانات و ماشین آلات شهرداری ها، دهیاری‌ها و افراد شخصی برای کاهش خسارت‌های احتمالی در آماده باش کامل است. همچنین تمامی مدارس روستایی شهرستان نیز در روز یکشنبه تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

تخلیه سد و چهار روستا در استان خراسان جنوبی

برچسب ها: آب و هوا ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.