سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدپیشین سرباز آغاز شد

رئیس اداره منابع آب چابهار گفت: رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدپیشین سرباز برای تغذیه سفر‌های زیرزمینی، آبگیری چاهها، زمین‌های کشاورزی و استفاده مردم پایین دست بخش دشتیاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرشید میربلوچزهی رئیس اداره منابع آب چابهار  اظهار داشت: سد پیشین سرباز هم اینک ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد که بر اثر بارندگی‌های پیش رو احتمال سرریز شدن آن وجود دارد.

وی افزود: سد پیشین با ظرفیت ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب با هدف جمع آوری آب باران‌های فصلی، جلوگیری از روان شدن سیلاب‌ها و کمک به احیا زمین‌های کشاورزی منطقه باهوکلات دشتیاری ساخته شده است.

رئیس اداره منابع آب چابهار بیان کرد: این سد در زمان پرآبی تامین کننده آب کشاورزی حدود ۶ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی منطقه باهوکلات و گرمبیت این شهرستان است و علاوه بر آن آب آشامیدنی مردم روستایی منطقه را نیز تامین می‌کند.

وی گفت: سد پیشین از نوع خاکی با هسته رسی تشکیل شده که طول تاج ۴۰۰ متر، ارتفاع از پی ۶۳ متر، ارتفاع از بستر ۶۲ متر و حجم مفید و قابل بهره برداری آن ۱۶۷ میلیون متر مکعب آب است.

میربلوچزهی با بیان اینکه محدوده بالادست و پایین دست سد پیشین زیستگاه اصلی تمساح پوزه کوتاه ایرانی (گاندو) است، خاطرنشان کرد: این سد نقش مهمی در اشتغال و تولید انواع محصولات کشاورزی در پایین دست دارد.

وی از همراهی بخشداری دشتیاری، دهیاران، اعضای شورای اسلامی و قشر‌های مختلف مردم در مدیریت آب و بازگشایی مسیر‌های سیلاب قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدپیشین سرباز آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.