سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان غربی؛

ایران و ترکیه در بالاترین سطح همکاری قرار دارند

استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران و ترکیه در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه هاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در دیدار با سفیر ترکیه در ایران که در محل استانداری آذربایجان غربی انجام شد، افزود: توسعه مبادلات اقتصادی، مراودات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمره اهداف ۲ کشور است و این استان مرزی نیز همه توان خود را در این خصوص به کار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه ۲ کشور قرن‌ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته اند، اظهار داشت: آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و افزایش همکاری‌های مرزی و رفع مشکلات می‌تواند در توسعه مبادلات و رسیدن به اهداف اقتصادی ۲ کشور موثر باشد.
 
وی با یادآوری سفر اخیر وزیر کشور به «قونیه» و ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با «خوی» بیان کرد: امیدواریم این امر که در افزایش روابط فرهنگی ۲ کشور با تکیه بر ظرفیت «مولانا» و «شمس» تاثیرگذار است، در آینده نزدیک تحقق یابد.
 
سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری تنگاتنگ استانداری آذربایجان غربی با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه، گفت: این سرکنسولگری جزء قدیمی‌ترین نمایندگی‌های ترکیه به شمار می‌رود و قدمتش به بیش از ۱۵۰ سال می‌رسد.
 
«دریا اورس» (Derya Örs) افزود: قرن‌هاست که ۲ ملت با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند و این رابطه می‌تواند الگوی بسیاری از ملت‌ها باشد.
 
وی تأکید کرد: ما خواهان ارتقای روز افزون مراودات اقتصادی با ایران هستیم و همه تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.
 
انتهای پیام/م
 

دیدار استاندار آذربایجان غربی با سفیر ترکیه در ایران 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.