سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی

رئیس پارلمان کره شمالی با فردی که به اتهام نقض حقوق بشر هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارد، جایگزین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی امروز جمعه اعلام کرد چو ریونگ هائه، رئیس پارلمان کره شمالی که بیشتر سمتی نمادین است و نماینده این کشور در خارج از کشور محسوب می شود، با فردی که به اتهام نقض حقوق بشر هدف تحریم های آمریکا قرار دارد، جایگزین شد.

بر این اساس، چو ریونگ هائه روز پنجشنبه در جلسه ای در مجمع عالی خلق (پارلمان کره شمالی) جایگزین کیم یونگ نام، رئیس اجرایی دولت کره شمالی که از بیست سال پیش این سمت را بر عهده دارد، شد.

کیم یونگ نام در 91 سالگی یکی از شخصیت های سیاسی کره شمالی است که مدتی بسیار طولانی سمتی را بر عهده داشت. وی در سال 2018 در رویدادهای بین المللی متعددی از جمله نشست های تاریخی سران آمریکا، چین و کره جنوبی و همچنین در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت داشت.

چو ریونگ هائه که یکی از بازوهای راست کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی محسوب می شود، در سال 1950 متولد شده است و به نظر می رسد که تغییرات نسلی در رأس دولت کره شمالی در حال وقوع است.

وی یکی از سه مقام کره شمالی است که اواخر سال 2018 از سوی واشنگتن به اتهام « نقششان در رأس نهادهایی که به نمایندگی از رژیم، اقدام به سانسور شدید دولتی، نقض حقوق بشر و دیگر سوء استفاده ها به منظور سرکوب و کنترل مردم » می کنند، هدف تحریم قرار گرفتند.

به موازات آن، کیم یونگ چول، مرد مورد اعتماد کیم جونگ-اون و دیگر مسئولانی که در نشست سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام که اواخر ماه فوریه برگزار شد، شرکت داشتند، به عنوان اعضای کمیسیون امور دولتی انتخاب شدند.

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه و چون سون هوئی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی نیز قرار است در این کمیسیون سمت هایی به آنها داده شود. در پایان، کیم جائه ریونگ، یکی از مقامات بلندپایه حزب کارگران (حزب حاکم) جایگزین ­پاک پونگ جو، نخست وزیر کره شمالی شد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد رهبر کره شمالی همانطور که انتظار می رفت، بار دیگر به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی انتخاب شد.

رهبر کره شمالی «این هفته اعلام کرد پیونگ یانگ می تواند در برابر تحریم ها مقاومت کند.» این نخستین اظهار نظر رسمی وی پس از شکست گفتگوها درخصوص خلع سلاح هسته ای در هانوی ویتنام بود. وی از حزب کارگران خواست برای مهار اثرات تحریم ها، تلاش بیشتری در جهت « خودکفایی » بکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.