سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افاضلی: این فوتبال پاک نیست/ فدراسیون فوتبال رسالت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد

سرمربی تیم فوتبال کارون اروند خرمشهر گفت: در فوتبال روز دنیا درآمدزایی به چهار رئش انجام می‌شود، اما در فوتبال ایران به هیچ کدام از آن‌ها عمل نمی‌شود.

هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال کارون اروند خرمشهر در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بیان کرد: تیم ما در ۶۰ روز گذشته فقط ۱۵ جلسه تمرین داشته است. طبیعتی است که اگر خوب تمرین نکنیم از لحاظ جسمی و تاکتیکی دچار مشکل می‌شویم. در بازی برابر گل ریحان هم بازیکنان ما از نظر بدنی از دقیقه ۶۰ به بعد کم آورده بودند، اما با این وجود بچه‌ها را تا آخر بازی برای فشار روی تیم حریف و زدن گل مساوی تشویق کردیم که متاسفانه با پنالتی اشتباهی که داور به سود حریف گرفت برنامه ما به هم ریخت.

به فدراسیون می‌روم تا با مسئولان صحبت کنم

او تصریح کرد: هر شخصی فیلم آن صحنه را ببیند متوجه می‌شود که آن صحنه اصلا پنالتی نبوده و داور اشتباه کرده است، متاسفانه این برای اولین بار نیست که چنین اشتباهات غیر قابل قبولی اتفاق می‌افتد. در بازی‌های اخیر حداقل ۸ - ۷ امتیاز از داوری ضرر کردیم و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد الان شرایط ما متفاوت بود و برای بقا نمی‌جنگیدیم. می‌خواهم به فدراسیون فوتبال بروم و با مسئولان صحبت کنم تا ببینم در برابر این تصمیمات شبه برانگیز چه کاری باید کنیم.

کاش از لیگ کنار می‌کشیدیم

افاضلی گفت: تیم ما از لیگ یک کنار کشیده بود، اما از ما خواستند برای فوتبال پاک برگردیم و بازی کنیم، اما‌ای کاش بر نمی‌گشتیم. این فوتبال واقعا پاک نیست و اشکالات زیادی دارد و نشانی از انصاف، عدالت و جوانمردی در آن وجود ندارد.

بازیکنان ۸ ماه است یک ریال هم نگرفتند

او خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات مالی باشگاه، چند روز در اعتصاب بودیم. بازیکنانمان در ابتدای فصل ۳۰ درصد دریافتی داشتند، اما الان نزدیک به هشت ماه است که یک ریال هم پول نگرفتند. به هر حال قرارداد ۲ طرفه است و بازیکنان هم توقع دارند به وعده‌هایی که به آن‌ها داده اند عمل شود. در این شرایط بازیکنان با این همه استرس و نگرانی‌های مالی نمی‌توانند فکر فوتبال باشند. بچه‌ها با تمام سختی‌ها و مشکلات، آمدند و بازی کردند، اما واقعا نمی‌دانم چطور باید آن‌ها را راضی کنم تا در ۲ بازی آینده به میدان بروند. متاسفانه هر چقدر هم فریاد می‌زنیم کسی صدای ما را نمی‌شنود.

اگر در فوتبال زد و بندی باشد چطور باید آن را ثابت کنیم؟

افاضلی بیان کرد: به هیچ عنوان نمی‌گویم که در لیگ یک فساد هست، اما سوالم این است که اگر در فوتبال زد و بندی باشد چطور باید آن را ثابت کرد. در چند هفته آخر دوباره صحبت از فوتبال پاک است. با این شرایط در ۲ بازی آخر نباید بازی کنیم. در ارومیه هم نباید بازی می‌کردیم. نه فقط ما بلکه تیم‌های دیگر هم که به ارومیه رفتند در آنجا دوستان برایشان مشکلات زیادی به وجود آوردند.

فدراسیون رسالت خود را انجام نمی‌دهد

او گفت: فدراسیون باید مسیری هموار کند که تیم‌ها بتوانند در آن زنده بمانند نه اینکه منحل شوند یا کنار بکشند. اصلی‌ترین وظیفه فدراسیون درآمدزایی است و باید مهم‌ترین دغدغه اش هم باشد نه اینکه مهم‌ترین دل نگرانی فدراسیون این باشد که اردوی تیم ملی در اتریش برگزار شود یا مونیخ. درآمدزایی در فوتبال دنیا به چهار طریق انجام می‌شود که در فوتبال ما به هیچ کدام از این روش‌ها عمل نمی‌شود و متاسفانه فدراسیون به رسالت خود عمل نمی‌کند.

آینده فوتبال تیره است

افاضلی تصریح کرد: با ادامه وضعیت فعلی برای آینده فوتبال نمی‌توان شرایط خوبی را متصور شد و اگر قرار باشد همین طور جلو برویم تیم‌ها به دوران آماتوری باز می‌گردند و فوتبال ایران آینده تیره و تاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.