سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

استقبال شهرداری تهران از اقدامات پیشگیرانه شهروندان

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درصدد برنامه ریزی برای آموزش ۴۵ هزار نفر از شهروندان برای مدیریت بحران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع بارش‌ها یکی از اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از وقوع سیلاب در معابر و مکان‌های عمومی، قرار دادن کیسه‌های شن در مناطق مختلف شهر است تا شهروندان بتوانند در صورت نیاز و لزوم، خود اقدام به بستن جوی‌هایی کنند که جریان آب در آن در حال افزایش است.

در کنار این اقدام شهرداری تهران شاهد هستیم که در برخی از مناطق شهروندان اقدام به استفاده غیر ضروری از این کیسه‌ها در مقابل معابر و منازل خود می‌کنند که این اقدام موجب شده است بر اثر عبور و مرور وسایل نقلیه و شهروندان کیسه‌های شن از بین بروند و محتویات آن‌ها نیز به داخل جوی‌ها و معابر ریخته شود که این امر خود در زمان بارش‌ها موجب آبگرفتگی جوی‌ها و معابر و تشدید سیلاب می‌شود.


بیشتر بخوانید: سایت‌های مدیریت بحران استانی تعطیل هستند/ ورود با تأخیر در موضوع بحران خودش یکی از بحران‌های کشور است


امیر ناصر هراتی معاون خدمات عمران و محیط زیست منطقه ۲ شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح این اقدام گفت: شهرداری تهران به منظور جلب مشارکت مردمی اقدام به قرار دادن کیسه‌های شن در مخازن مشخص در نقاط مختلف پایتخت کرده است تا شهروندان در صورت لزوم برای مهار جریان آب از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از استفاده غیر ضروری از کیسه‌های شن گفت: شهروندان برای پیشگیری از مشکلات و خسارت‌های بارش‌های احتمالی و با توجه به نیاز شخصی خود از این کیسه‌ها در مقابل منازل خود مانند درب‌های پارکینگ استفاده می‌کنند تا جریان آب به داخل پارکینگ‌ها و منازل آن‌ها وارد نشود.

امیر ناصر هراتی ادامه داد: این رفتار که هر شهروند با توجه به نیاز خود به استفاده از این کیسه‌ها اقدام می‌کند، موجب ورود جریان آب در زمان بارش‌ها به داخل منازل مجاور و مغازه‌های اطراف می‌شود که این خود مشکل زا است.

وی با اشاره به سامانه ۱۳۷ گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده‌ کیسه‌های شن از بین رفته در معابر شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ خدمات شهرداری تماس بگیرند تا با توجه به منطقه و ناحیه، شهرداری منطقه مربوطه اقدام به جمع آوری کیسه‌های شن از بین رفته کند.

معاون خدمات عمران و محیط زیست منطقه ۲ شهرداری تهران ادامه داد: ما از این اقدام شهروندان در خصوص مدیریت بحران و استفاده از کیسه‌های شن و سایر اقلام پیشگیرانه که شهرداری تهران در نظر گرفته اس، استقبال می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی این موضوع هستیم تا از شهروندان تهرانی به عنوان بازوی کمکی شهرداری در مدیریت بحران استفاده کنیم.

امیر ناصر هراتی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی و آموزش مدیریت بحران در بین شهروندان است و قصد دارد که جمعیت آموزش دیده توسط شهرداری در مناطق مختلف تهران به ۴۵ هزار نفر برسد تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه به عنوان بازوی کمک شهرداری تهران عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.