سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تنوع بالای کشور‌های شرکت کننده از ویژگی بارز مسابقات قرآن است

کوچکترین حافظ کل قرآن در مسابقات بین المللی قرآن کریم از میزبانی ایران و کیفیت برگزاری مسابقات گفت.

سیف مصطفی لطیف کوچکترین حافظ کل قرآن در مسابقات بین المللی قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنده سیف مصطفی لطیف از کشور عراق و استان بصره در این دوره از مسابقات حضور دارم و در بخش حفظ کل دانش آموزی شرکت کرده‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۳ سال دارد، درخصوص روند حفظ قرآن کریم خود گفت: به برکت قرآن کریم از سن هشت سالگی حفظ این کتاب آسمانی را شروع کردم و در ۹ سالگی با راهنمایی استادم موفق به حفظ کل قرآن شدم.

این حافظ قرآن کریم درباره همراهی استاد و خانواده‌اش بیان کرد: از همان کودکی یعنی سن ۸ سالگی در کنار استاد صباح جاسم از اساتید برجسته بصره آموزش دیدم. البته اگر امروز در این مسابقات حضور دارم، به خاطر تشویق‌ها و همراهی خوب خانواده‌ام است.

لطیف با اشاره به اینکه تا امروز در هیچ یک از مسابقات بین المللی شرکت نکرده بود، یادآور شد: پس از اینکه موفق به حفظ قرآن شدم، جشن حفظ قرآنم را در پاکستان و با دیگر دانش آموزان قرآنی عراق و پاکستان برگزار کردم.

وی افزود: این اولین بار است که در یک مسابقه بین المللی شرکت می‌کنم؛ اولین بار هم هست که به ایران می‌آیم و این اتفاق خیلی خوبی است.

کوچکترین شرکت کننده مسابقات بین المللی قرآن کریم، با اشاره به سطح برگزاری متسابقین و رقابت دیگر دانش آموزان قرآنی در این دوره از مسابقات، گفت: تمامی تلاوت‌ها چه در رشته حفظ و قرائت بسیار زیبا است. یکی از ویژگی‌های جالب این مسابقات تنوع بالای کشور‌های شرکت کننده و کسانی است که در این دوره حضور دارند. همگی از حیث تجوید، صوت و حُسن حفظ در سطح بالایی قرار دارند و این برای من نکته آموزنده و خوبی است.

لطیف ضمن یادآوری اینکه از کشور عراق در مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور دارد، درباره احساس خود نسبت به ایران تصریح کرد: ایران کشوری دوست و همسایه با عراق است. من از اولین لحظه‌ای که وارد ایران شدم، حس خیلی خوب و شیرینی نسبت به این کشور و مردمانش دارم. چراکه تا امروز برخورد بسیار نیکو از ملت ایران دیدم. البته فضای مسابقات هم خیلی خوب و دوست داشتنی است و آرامش خیلی خوبی را برای ما فراهم کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.