حجت الاسلام حسینی گفت: مصلی تهران در حال آماده سازی برای برپایی سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند آماده‌سازی مصلی تهران برای برگزاری سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و حضور بانوان در این دوره از مسابقات گفت: امسال تغییری در رویکرد مسابقات در محوریت فنی، اجرایی و محتوایی به وجود آمده است. البته تلاش برای تغییر و تحول در برگزاری کیفیت مسابقات کماکان ادامه دارد و ان شاء الله امسال نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. از جمله برگزاری غیر حضوری مسابقات (از طریق فضای مجازی) در مرحله مقدماتی است. در سال‌های قبل همه افرادی که توسط نهادهای ذیربط از کشورهای مختلف به ما معرفی می شدند، مستقیم به ایران می‌آمدند و در مسابقات حضوری شرکت می‌کردند، اما امسال برای اینکه قاریان و حافظان از مقام بالاتری در مسابقات حاضر شوند، مرحله مقدماتی را به صورت غیرحضوری برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: اینگونه برگزاری باعث از بین بردن محدودیت‌ها و تعدد متسابقین می شود. براساس شناسایی که از کشورها داشتیم از هر کشور حدود ده تا پانزده نفر به این دوره از مسابقات معرفی شدند. البته هفته گذشته مرحله مقدماتی خواهران و برادران به صورت غیرحضوری اجرایی و داوری شد و خروجی این افراد برای حضور در مرحله نیمه نهایی در تاریخ نوزدهم و بیستم در ایران حضور پیدا می کنند و از روزهای بیست و یکم تا بیست و پنجم مرحله نهایی مسابقات در مصلی تهران نیز برگزار خواهد شد.

مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه درباره آماده سازی مصلی تهران و ساخت دکور و صحنه افزود: مصلی تهران از امروز در حال آماده‌سازی است و دوستان فنی و صحنه این روزها در مصلی تهران مشغول طراحی و ساخت هستند.

وی همچنین درباره برنامه‌های جانبی مسابقات بین المللی قرآن کریم و حضور مدعوین تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم در مسابقات ارتقای کیفیت است. شما می دانید که در سال‌های گذشته تنها روزی که ما شاهد حضور حداکثری مردم بودیم، روز فینال مسابقات بود؛ اما امسال با اینکه فقط پنج روز مسابقات در مصلی برگزار می‌شود، اما هر 5 روز آن فینال است. ما تلاش کردیم تا جذابیت تلاوت ها بسیار بالا باشد. همچنین در کنارش برنامه های جذابی چون اجرای گروه های تواشیح، حضور مهمانان خارجی و قاریان نامدار را به عنوان مشوق های اصلی سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی مسابقات قرآن کریم در نظر گرفته ایم.

آماده سازی مصلی تهران برای مسابقات بین المللی قرآن کریم/ مسابقات بانوان به هتل هما منتقل شد


بیشتر بخوانید: گمانه‌زنی‌ها بر سر جابه‌جایی محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم


حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان درباره جابه‌جایی محل برگزاری مسابقات در بخش خواهران و برادران گفت: فضای مصلی به هیچ عنوان فضای مناسبی برای برگزاری مسابقات خواهران نبود. به همین دلیل امسال مسابقات خواهران در هتل هما برگزار می شود. ما امیدواریم که برخی از نواقصی که سال قبل بود، امسال برطرف شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار