سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مشعل سوزی و آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی‎محمد احمدی در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه مشعل پالایشگاه‌های گازی عوارض مختلفی دارد، بیان کرد: برای کاهش آلایندگی مشعل پالایشگاه‌های گازی اقدامات مهم و موثری انجام شده و خاموش کردن این فلر‌ها و بازیافت گاز آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بازیافت و مصرف گاز مشعل  پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی، ادامه داد: برای جمع آوری گاز مشعل‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی از تجهیزات پیشرفته و فناوری نوین استفاده می‌شود.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی  با بیان اینکه تمرکز ۱۰ پالایشگاه گازی در یک محدوده کوچک و متراکم پیامدهایی به همراه دارد، گفت: آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در ابعاد گوناگون در حال بررسی است که راهکار‌های اساسی برای حل این مشکلات ارائه شده است.

احمدی اولویت نخست را بازیافت گاز مشعل‌های پالایشگاه نخست (فازهای دوم و سوم) پارس جنوبی دانست و گفت: در این زمینه قرارداد بازیافت و مصرف گاز مشعل منعقد شده که برنامه اجرایی آن خرداد عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: پس از فاز‌های دوم و سوم، بازیافت مشعل گاز پالایشگاه گازی فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی افزود: تیم مهندسی و برنامه‌ریزی مطالعات طرح بازیافت و مصرف گاز مشعل پارس جنوبی  را با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فاز‌های ۲ و ۳ انجام داده‌اند.

احمدی جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفاظت از محیط زیست منطقه پارس جنوبی و برطرف کردن آلایندگی‌های جامد مایع و گاز  را از دستاورد‌های طرح بازیافت و مصرف گاز مشعل‌های پارس جنوبی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

گاز مشعل‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی بازیافت می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.