سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات تخصصی درمانی از طریق دستگاه‌های دورا پزشکی به سیل زدگان خوزستانی

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت:۳۰ پزشک متخصص از جمله کبد، قلب و گوارش در تهران از طریق دستگاه‌های دورا پزشکی خدمات تخصصی را به بیماران سیل‌زده ارائه می‌کنند.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان در گفتگو با  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دوهزار چادر، ۲۰ هزار پتو، بیش از ۲۰۰ کنسروجات و بیش از ۱۵۰ هزار آب معدنی به استان خوزستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۵ تن لوازم بهداشتی و پنج تن خرما نیز به این منطقه ارسال شده است، گفت: اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام انجام داده است این است که برای روستا‌هایی که محصور آب هستند ۶ آشپزخانه راه اندازی شده است.

مدنی گفت: مقر اصلی ما در استان خوزستان مسجد امام خمینی اهواز است و مقر‌های فرعی در مناطق مختلفی از جمله کارون، شعیبیه، اسماعیلیه، هویزه و ... ایجاد شده است.

مدیر عامل بنیاد اجتماعی برکت احسان ادامه داد: برای روستا‌های محاصره شده روزانه ۲۰ هزار غذای گرم توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود که تمام مواد اولیه آن از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام است.

مدنی افزود: اقدام ویژه ستاد اجرایی فرمان امام کمک به کسانی است که در حال حاضر در حال ساخت سیل بند هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ خودروی سنگین برای کمک رسانی به کل استان خوزستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در بخش سلامت ۴ درمانگاه روزانه دو هزار نفر را ویزیت می‌کنند.

وی گفت: مراکز درمانی به صورت سیار هستند و از منطقه به منطقه دیگر جابه‌جا می‌شود.

مدنی با بیان اینکه از دیروز یک سامانه جدیدی را برای خدمات سلامت در استان خوزستان راه اندازی کرده ایم، ادامه داد: ۳۰ پزشک متخصص از جمله کبد، قلب و گوارش در تهران از طریق دستگاه‌های دورا پزشکی خدمات تخصصی را به بیماران سیل‌زده ارائه می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان افزود: در حال حاضر ۵۰ پزشک در منطقه مستقر هستند و با استفاده از خدمات دورا پزشکی به پزشکان متخصص تهران وصل می‌شوند و ۱۲ خدمت پزشکی را با همکاری پزشکان مستقر در تهران ارائه می‌کنند.

مدنی ادامه داد: بیماران سیل زده خوزستانی در شرایط نیاز هم پس از مراحل تکمیلی برای اعزام به تهران یا مراکز استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان و خوزستان ۲۰ پزشک جهادی با کوله‌های درمانی و با استفاده از قایق و هلی‌کوپتر به روستا‌هایی که در محاصره آب هستند و راه دسترسی به آن‌ها وجود ندارد خدمت ارائه می‌دهند، گفت: ما همچنان در پلدختر لرستان یک درمانگاه سیار مستقر داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.