سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۴۰۳ هزار تن کالا از گمرک سیرانبند به اقلیم کردستان

سرپرست اداره گمرک شهرستان بانه گفت: سال گذشته ۴۰۳ هزار و ۳۷۸ تن کالا به ارزش ۳۶۰ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۵۴ دلار از گمرک سیرانبند به اقلیم کردستان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، طاهر احمدی سرپرست اداره گمرک شهرستان بانه با اشاره به نقش بسیار مهم بازارچه سیرانبند در اقتصاد استان کردستان گفت: سال گذشته ۲۱۸ میلیارد ریال در این بازارچه درآمد داشته ایم.

وی افزود: این میزان درآمد حاصل از ترخیص کالا‌های صادراتی و سایر بخش‌های گمرک است.

احمدی بیان کرد: در این مدت ۴۰۳ هزار و ۳۷۸ تن کالا به ارزش ۳۶۰ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۵۴ دلار از گمرک سیرانبند به اقلیم کردستان صادر شد.

احمدی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل (۱۳۹۶) از نظر وزنی ۴۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بطور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از مرز سیرانبند ۹۹۶ دلار است، گفت: عمده کالا‌های صادر شده از این گمرک سبزیجات و نباتات با ۱۴۴ میلیون دلار، میوه با ۱۲۴ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۰ میلیون دلار، کفش با رویه چرم طبیعی ۱۰ میلیون دلار و سوخت‌های معدنی چهار میلیون دلار بوده است.

احمدی ادامه داد: از این میزان صادرات ۳۲۷ هزار و ۹۶۴ تن کالا به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۶۸ دلار مربوط به گمرک سیرانبند و ۷۵ هزار و ۴۱۴ تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۶ دلار مربوط به سایر گمرکات بوده که از طریق این مرز به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد صادرات از بازارچه سیرانبند به کشور عراق صادر می‌شود، یادآور شد: طی این مدت کشور‌های عراق و امارات متحده عربی خریدار کالا‌های ایرانی از طریق گمرک سیرانبند بودند که بیش از ۹۹ درصد این کالا‌ها به وزن ۳۲۶ هزار تن و ارزش ۳۲۶ میلیون دلار به کشور عراق صادر شد.

سرپرست اداره گمرک شهرستان بانه به واردات کالا با دفترچه پیله وری از طریق این مرز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی در بازارچه سیرانبند از خرداد سال ۹۷ در راستای انجام امور تجاری و ترخیص کالا‌های پیله وران فعالیت کرده ایم.

وی به نقش و جایگاه مرز سیرانبند در اقتصاد منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این بازارچه در توسعه مبادلات مرزی بین ۲ کشور ایران و عراق نقش بسیار مهمی داشته و تلاش‌ها برای مسافری کردن این مرز ادامه دارد که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/م

گمرک سیرانبند بانه ۲۱۸ میلیارد ریال درآمد داشته است

برچسب ها: کالا ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.