سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن بازرگانی آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه «بزرگترین مشکل شرکت‌های اروپایی» است

رئیس انجمن بازرگانی آلمان تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه روسیه را عامل ایجاد بی‌اعتمادی در اقتصاد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برخی شرکت‌ها و صنایع روسیه که پس از الحاق کریمه اعمال شده، کار شرکت‌های اروپایی را پیچیده کرده است. با این حال، کارآفرینان آلمانی خواهان تقویت همکاری با شرکت‌های روس هستند.

مایکل هارمس، رئیس هیئت‌ مدیره انجمن اروپای شرقی تجارت آلمان، در این خصوص اظهار کرد این کمیته تمایل دارد همکاری‌های اروپا-روسیه را علی‌رغم تحریم‌های سیاسی تقویت کند. او گفت: «تحریم‌ها یک واقعیت است و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را نادیده بگیرد، اما به طور عینی آن‌ها تنها چند صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما معتقدیم که علاقه به بازگشت و پیدا کردن زمینه مشترک با روسیه نه تنها در آلمان بلکه در اتحادیه اروپا وجود دارد».

در ادامه هارمس اذعان کرد که هرچند تحریم‌های اتحادیه اروپا تنها پنج درصد صنایع و افراد خاص را از حجم مبادلات خارجی محروم کرده؛ این تحریم‌ها موجب بروکراسی بیشتر شده است. او گفت این امر موجب افزایش هزینه‌ها برای تجار می‌شود.

هارمس اشاره کرد درحالیکه قوانین بازی که با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا از مدت‌ها ارزیابی شده بود، تحریم‌های جدید از سوی آمریکا تعمدا عدم اطمینان را در اقتصاد ترویج کرد. او این مشکل را «بزرگترین مشکل شرکت‌های اروپایی» خواند.

او گفت: «ما تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی که با شرکت‌های روسی همکاری می‌کنند را طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی و از لحاظ سیاسی بی‌معنی می‌دانیم».

در ماه ژانویه، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، به تعدادی از شرکت‌های آلمانی نامه‌ای فرستاد و در آن اشاره کرد واشنگتن ممکن است تحریم‌هایی را علیه آنها به دلیل حمایت از پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ اعمال کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.