سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بهره برداری ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد راور تا پایان شهریور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ارز ۴۲۰۰ خطای راهبردی بود که آمریکایی‌ها را برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی گستاخ کرد و اصلا برای ما قابل قبول نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان راور گفت: در فضای کلان کشور تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی به سمت تقابل اقتصادی گرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تحریم‌های دشمنان را از روز اول علیه انقلاب اسلامی داشتیم و در دولت قبلی آمریکا طرح‌های هوشمندانه تحریم علیه نظام ما اجرا کردند و در دوران اوباما سخن از تحریم‌های فلج کننده زده می‌شد.

پورابراهیمی افزود: ان‌ها تصور می‌کردند حداکثر تا پایان سال ۹۲ جمهوری اسلامی ایران سقوط می‌کند، اما در جمهوری اسلامی برنامه مبارزه با تحریم به شکل جدیدی اجرا شد.

وی گفت: تحریم‌های این دوره فقط امریکایی‌ها هستند، اما عمق و پیچیدگی آن‌ها بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: امریکایی‌ها سه اقدام اساسی تحریم تجاری از جمله خرید و فروش نفت، تحریم مراودات بانکی و تحریم خدماتی یعنی حمل و نقل را انجام دادند و مقدمات آن را از سال ۹۶ طراحی کرده بودند، البته دست ما در مقابل امریکایی‌ها بسته نیست، میزان واکنش ما در برابر تحریم‌ها بسته توانایی درونی ماست.

وی بیان کرد: اشتباه سیاست ارزی دولت در سال ۹۷ هزینه تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی چند برابر کرد و این را نمیشود بخشید، سیاست ارز ۴۲۰۰ خطای راهبردی بود که آمریکایی‌هایی را برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی گستاخ کرد که اصلا برای ما قابل قبول نبود.

وی گفت: اگر با نگاه علمی و تخصصی و اعتقاد بنیادی که امام راحل فرمودند و رهبری اشاره دارند حرکت کنیم، گزندی به ما وارد نمی‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال ۱۰۰ هزار تولید اهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می‌شود، گفت: ۵۰۰ هزار تن ذغال در دی ماه سال گذشته برای اولین بار صادر شد و توافقی برای طرح‌های جدید ذغالسنگ در راور داشتیم و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید در سال ۹۸ تعهد ذغالسنگ شده است.

پورابراهیمی از توافق نامه برای فعال شدن معادن راور توسط شرکت ایمیدرو اشاره داشت و ادامه داد: ذخیره یک میلیون تنی سرب و روی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان آماده داریم که ۳۵۰ نفر اشتغال خواهد داشت و طی دو ماه آینده شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: معادن مس و فلورین در منطقه دربند نیز با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۸۰ نفر اشتغال را خواهیم داشت.

پورابراهیمی ادامه داد: قرارگاه خاتم، جهاد نصر، سازمان اقتصادی کوثر و دیگر مجموعه‌ها پای کار امده اند و محور فعالیت‌ها تحولات اقتصادی در راور است.

وی افزود: می‌توانیم در راور شهری نمونه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی‌های درونی آن برای رسیدن به نقطه‌ای که درآن بیکار نباشد داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برنده اجرای طرح ذوب ۱۰۰ هزار تنی هم تا اردیبهشت مشخص می‌شود و ۵ محدوده جدید معدنی در صنعت ذغال دیده شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های راور برای تحولات اقتصادی در سال ۹۸ قابل قیاس با سال‌های قبل نیست و تنها در ذغالسنگ می‌تواند اشتغال بالایی ایجاد کرد .

رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رسالت ما در این دوره انقلاب در رونق تولید و تحقق فرمایشات رهبری است.

وی عنوان کرد: امسال ۲ میلیارد دلار تراز بازرگانی کشور مثبت است، یعنی میزان صادرات ما نسبت به واردات ما ۲ میلیارد دلار بیشتر بوده است، پس می‌توان در این شرایط کار را مدیریت کرد به شرط اینکه روی پای خود بایستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: توافق با سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد واحد‌های بزرگ دامداری کردیم که دو مجتمع دام سبک راه اندازی شود.

وی بیان داشت: در حوزه مسائل زیرساختی شاخص‌های شهرستان راور بالاتر از دیگر شهرستان‌ها است و امسال پایان گازرسانی به شهرستان راور را جنش می‌گیریم.

پورابراهیمی گفت: در حد بضاعتمان در سال گذشته تلاش کردیم و امسال هم با همکاری نهاد‌ها و خیران اقدامات خوبی در شهرستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سرانه میزان فضای ورزشی در راور از شهرستان کرمان بالاتر است، افزود: تا پایان فروردین ماه ۵ خانه ورزش روستایی در راور تجهیز می‌شود.

انتهای پیام/س

رونمایی از خودروی امداد ونجات راور به ارزش ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.