سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج، میزبان رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه این استان به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، خلیل رنجبر گفت: این رقابت‌ها با شرکت ۱۵۶ دانش آموز از ۱۰ شهرستان در پنج گروه دانش آموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و سندروم داون از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت به میزبانی شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده، ۹۲ نفر پسر و ۶۴ نفر را دختران تشکیل می‌دهند که از ۳۰ مدرسه هستند و در رشته‌های تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، شطرنج، دو و میدانی، فوتسال، گوی رانی و فوتبال دستی با هم رقابت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از برگزاری این رقابت‌ها را ایجاد نشاط و شادابی، ارتقای آمادگی جسمانی، رشد و شکوفایی استعداد‌های بالقوه و پرورش روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری در میان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اعلام کرد.

وی یادآور شد: گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست و انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشار‌های روانی، افزایش احساس سودمندی و تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌شود.

رنجبر اضافه کرد: تربیت بدنی به عنوان جزیی از نظام آموزش و پرورش باید از متداول‌ترین روش‌های صحیح تدریس برخوردار باشد تا بتواند به حل مشکلات دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در امر یادگیری و مهارت‌های ورزشی کمک کند.

انتهای پیام/م

برگزاری رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان در سنندج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.