سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارمحال و بختیاری؛

تهیه و بازنگری ۸۱۳ طرح هادی روستایی

از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۱۳ طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری تهیه و بازنگری شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تأسیس این نهاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از تهیه و بازنگری ۸۱۳ طرح هادی روستایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن در این استان خبر داد.

سهراب رئیسی گفت: از این تعداد، ۳۲۹ طرح با اعتبار یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در روستا‌های استان اجرا شد.

وی از صدور ۷۳ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با جمهیت زیر ۲۵ هزار نفر در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۹ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط برای ساخت مسکن واگذار گردید.

رئیسی اضافه کرد: ۷۶ هزار فقره خدمات فنی صدور پروانه ساختمانی نیز ارائه شد.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حوزه بازسازی و مسکن روستایی گفت: در این مدت ۶۳ هزار و ۷۸۵ فقره تسهیلات بازسازی، بهسازی و تعمیری با اعتبار چهار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال ارائه شده است.

رئیسی با بیان جابجایی ۸۵ روستای در معرض خطر استان ادامه داد: همچنین ۱۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای هشت هزار و ۲۸۵ خانوار پرداخت شد.

وی درخصوص اقدامات در حوزه مسکن شهری نیز گفت: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح مسکن مهر برای هشت هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی با اعتبار یک هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال اجرا گردید.

رئیسی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی با استفاده از شش هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به مرحله ساخت رسید.

وی ادامه داد: همچنین آماده سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی مسکن مهر و منظریه شهرکرد با اعتبار ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه به عنوان دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد شعب بانک ملی، با هدف کمک به خانه‌سازی برای محرومین و مستضعفان تأسیس گردید.

انتهای پیام/خ

جابجایی ۸۵ روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.