سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد ۳۶۵ فقره تفاهم نامه طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان

تاکنون ۳۶۵ فقره تفاهم نامه طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان منعقدشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،امیرزاده رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز طرح حفاظت مشارکتی تاکنون ۳۶۵ فقره تفاهمنامه طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان منعقد شده است.

وی افزود: این تعداد تفاهم نامه ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۳۵ هکتار مرتع هرمزگان منعقد شده است.

رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: پارسال ۶۷ فقره تفاهمنامه حفاظت مشارکتی منعقد شده است که ۱۰ فقره تفاهمنامه مراتع طرح دار و ۵۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده بوده است.

امیرزاده افزود: پارسال ۵۸ فقره کارت مرتعبانی هم صادرشده است.

وی گفت: حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه‌ها یکی از طرح‌های مهم است که با همکاری مجریان مرتعداری و مسئولان در عرصه‌های منابع طبیعی در استان برای توسعه حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجرا است.
امیرزاده هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از حریق، کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی مرتعی، کاشت گونه‌های سازگار منطقه ایی و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه-شمارش درختان، نصب تابلو ودرج نوار سبز، افزایش ترویج وفرهنگ سازی، افزایش کنترل تخریب عرصه‌های ملی، توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح‌های مرتع و جنگل برا‌ی بهره برداران عنوان کرد.
طرح حفاظت مشارکتی در سال ۹۴ در هرمزگان آغاز شده است.
انتهای پیام/ز

اجرای طرح حفاظت مشارکتی در هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.