سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات امدادی به ۸۶ روستای گرفتار در سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از ارائه خدمات امدادی به ۸۶ روستای گرفتار در سیل استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آرش لهونی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان گفت : بلافاصله پس از هشدار‌های هواشناسی اعلام آماده باش کلی به تمامی واحد‌های زیر مجموعه و تیم‌های عملیاتی استان داده و تمامی مرخصی‌ها لغو شد.

وی برگزاری جلسات داخلی و کارگروه امداد و نجات به منظور برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی فراخوان تیم‌های عملیاتی و تخصصی، آماده به کار کردن تجهیزات امدادی مورد نیاز در عملیات‌های شبانه، شناسایی نقاط پر خطر و آسیب پذیر جمعیتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، هشدار به ساکنان نقاط پر خطر در مسیر سیلاب با مراجعه حضوری را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین علاوه بر شناسایی نقاط امن جهت اسکان اضطراری، سر تیم و تیم امدادی برای هر نقطه پر خطر شناسایی شده تعیین شد که بلافاصله پس از وقوع سیلاب و نیاز به امداد رسانی مشخصاً وظیفه امداد رسانی به آن نقطه را بر عهده داشته باشد.

وی از تجهیز ۱۲۷ سالن ورزشی و سوله به عنوان نقاط امن به منظور اسکان اضطراری و تجهیز مدارس، مساجد و حسینیه‌ها جهت اسکان اضطراری خبر داد و گفت: ۱۲۶ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۶۳ خانوار زلزله زده ساکن در کانکس‌های واقع در بستر رودخانه الوند سرپل ذهاب به منظور ایجاد انگیزه در انتقال کانکس‌ها به نقاط امن و پیشگیری از تلفات احتمالی پرداخت شد.

لهونی بهره گیری از خدمات شبانه روزی ۲۱۱ تیم عملیاتی در سطح استان جهت امداد رسانی به سیل زدگان، بهره گیری از خدمات امداد هوایی و انتقال یک نوزاد ۱۵ روزه و یک مادر باردار از روستای گودار پی بخش سرفیروز آباد شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی تصریح کرد: طی این مدت یک مصدوم در روستایی محاصره در سیل توسط تیم تخصصی سیلاب به وسیله قایق نجات داده همچنین خدمات امدادی به ۸۶ روستا که دچار آب گرفتگی و سیل شده بودند ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از همکاری در تخلیه و انتقال ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از ساکنان ۳۸ روستای محاصره سیل، برپایی ۳۸۹۳ دستگاه چادر امدادی با لوازم زیستی جهت اسکان اضطراری، ارائه خدمات امدادی به ۵۱۸۸ نفر از حادثه دیدگان، اسکان اضطراری ۸۱۴ خانوار در محل‌های تعیین شده، توزیع ۶۶۳۵ پک غذایی بین آسیب دیدگان خبر داد.

وی ۱۳ هزار و ۲۷۲ تخته پتو، ۵۷۴۳ تخته موکت، ۶۵۶۰ کیلوگرم نایلون سنگری، ۲۷۷۰ بطری آب معدنی، ۳۰۹ شعله والر و سایر اقلام میان مردم توزیع شده است.

لهونی از بکارگیری ۱۹۷ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین، یک فروند بالگرد و سه دستگاه قایق تخلیه آب منازل به تعداد یک هزار و ۲۸۱ مورد واحد مسکونی و کانکس به وسیله موتور پمپ و کف کش خبر داد.

جمعیت هلال احمر استان همچنان در آماده باش به سر می‌برد و خدمات رسانی به سیل زدگان ادامه دارد .

 

 

انتهای پیام/د

آماده باش کلی به تمامی واحد‌های زیر مجموعه و تیم‌های عملیاتی استان

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.