سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

الزام دریافت کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس در فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: ادامه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده مشروط به دریافت کارت صلاحیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در نخستین جلسه برنامه‌ریزی سرویس مدارس ویژه سال تحصیلی ۹۹-۹۸، گفت: تامین امنیت اخلاقی و حمل و نقلی سرویس مدارس اولویت اول آموزش و پرورش است و ادامه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده مشروط به دریافت کارت صلاحیت است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است تا طی سه ماه آینده ۸۰ درصد از مقدمات فعالیت سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده را فراهم کنیم.

کلاری با اشاره به تحولی که در حوزه سرویس مدارس شیراز در چندسال اخیر رخ داده، افزود: امروز سامانه تمام الکترونیکی سرویس مدارس شهر شیراز و مدل هدایت و نظارتی آن در کشور به عنوان یک طرح ملی، مطرح شده و در بسیاری از استان‌های بزرگ این طرح در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت حمل و نقلی و اخلاقی سرویس مدارس، اولویت نهاد آموزش و پرورش است، از نظارت دقیق دستگاه قضایی بر روند سرویس مدارس خبرداد و اظهار داشت: مباحث مربوط به دانش‌آموزان به ویژه تامین آرامش و امنیت آنان به عنوان مهمترین قشر اجتماعی، به قدری حساس است که نظارت بر روند اجرای امور مربوط به سرویس مدارس را بخش‌های مختلف اجتماعی و از همه مهمتر دستگاه قضایی بر عهده دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: ما به عنوان کارفرما از پیمانکاران، رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل این انتظار را داریم که در راستای تامین این امنیت، به عنوان بخشی از این نظام تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشند.

کلاری ادامه داد: نگاه ما در سازمان دانش‌آموزی و آموزش و پرورش به شما به عنوان رانندگان سرویس مدرسه و عوامل اجرایی، به مانند مربیان مدرسه سیار است که در تربیت و نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارید.

وی گفت: تایید صلاحیت رانندگان یکی از ابزار‌های پایشی ما در گزینش رانندگان و اطمینان خاطر ما و خانواده‌ها است که متاسفانه با وجود اینکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم هنوز تعدادی از رانندگان، تایید صلاحیت ندارند.

کلاری با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مسئله اقدام کنند، تصریح کرد: رفع این مسئله در واقع یکی از مطالبات ما از شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز به عنوان پیمانکار است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با دادستان محترم شهر شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش در اسفندماه گذشته برگزار شد، بر رفع این مشکل از سوی شرکت‌های حمل و نقل و اجبار رانندگان به اخذ کارت صلاحیت در سه ماهه نخست جاری تاکید شد که در غیر اینصورت از فعالیت راننده فاقد کارت صلاحیت برای سال آینده ممانعت به عمل می‌آید.
انتهای پیام/م

رانندگان سرویس مدارس گواهینامه صلاحیت رانندگی دریافت می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.