سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به صورت تسهیلات بلاعوض و یارانه‎دار؛

دولت خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر را پرداخت می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت، خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر را به صورت تسهیلات بلاعوض و یارانه‌دار، جبران و پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز سه‎شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ با حضور در مناطق سیل‎زده چهارمحال و بختیاری، از برنامه ریزی دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر خبر داد و گفت: این خسارت‌ها در قالب تسهیلات بلاعوض و یارانه دار به مردم پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: نگرانی درخصوص پرداخت خسارت به سیل زدگان وجود ندارد و دولت اعتبارات لازم در این زمینه را اختصاص خواهد داد.

اسلامی اظهار داشت: کسانی که خانه‌های آن‌ها در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های طغیانی قرار دارد باید به مناطق امن منتقل و جابجا شوند، چرا که حفظ جان افراد بسیار مهم است.

وی با اشاره به باز بودن راه‌های کشور پس از سیلاب، گفت: با وجود بارندگی، سقوط بهمن و سیلاب، تمامی راه‌ها با تلاش راهداران و نیرو‌های امدادی و نظامی باز است.

اسلامی اضافه کرد: برای برخی از پل و راه‌ها نیز باید با لحاظ مباحث جدید مهندسی، جایگزین ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در نشست آتی هیئت دولت، برای اختصاص اعتبار جهت خسارت‌های زیرساختی در کشور هم تصمیم گیری خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: بارش‌های اخیر سبب شد تا حوضه آبریز چهارمحال و بختیاری با وجود آسیب‌های جدی، تا حدودی از بحران خشکسالی و کم آبی رهایی یابد.

وی با قدردانی از ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در کنترل این سیلاب‌ها گفت: با مدیریت استاندار و همدلی نمایندگان و مسئولان استان، عملکرد این ستاد قابل قبول بوده و باعث شده است تا این بحران، تلفات جانی نداشته باشد.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی، به نمایندگی از هیئت دولت و به منظور بررسی خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‎های بهاری اخیر، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.