وزیر راه و شهرسازی گفت: حفظ جان مردم و جبران خسارات، اولویت برنامه‌های دولت در سیلاب‌های اخیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، حفظ جان مردم در جریان سیلاب‌های اخیر در کشور را در اولویت برنامه‌های دولت بیان کرد.

وی گفت: همچنین دولت در اولویت بعدی، برای جبران و پرداخت خسارات به آسیب‎دیدگان، اعتباراتی مصوب کرده است.

نماینده هیئت دولت با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مدیریت بحران، حفظ جان انسان‎هاست، اظهار داشت: عملکرد و تلاش‌های صورت گرفته در مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در این زمینه مورد تأیید می‎باشد.

اسلامی افزود: شیوه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در کنترل سیلاب‌ها می‌تواند الگویی برای مناطق مختلف کشور باشد.

وی اضافه کرد: با اقدامات بموقع در مدیریت و کنترل سیلاب‌های اخیر، استان چهارمحال و بختیاری فاقد تلفات جانی در این بحران بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در تشریح سیلاب‌های اخیر گفت: با صدور و ابلاغ اخطاریه‌ها از سوی سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران در استان‌ها نسبت به حجم بارندگی‌های اخیر آگاه شد و با حفظ آمادگی این ستادها، رئیس جمهوری هم به صورت لحظه‌ای مسائل مربوط به سیلاب را رصد کرد.

اسلامی افزود: غیر از شیراز که سیلاب باعث غافلگیری مردم و گردشگران شد، در تمامی استان‌ها، ستاد‌های مدیریت بحران به صورت آماده باش درآمدند.

وی اظهار داشت: در نخستین روز ورود سیلاب به گلستان، مقرر شد رئیس جمهور و معاون اول به همراه تعدادی از وزیران برای بررسی و اقدامات لازم در منطقه حضور یابند.

اسلامی یادآور شد: پرداخت بیمه به خسارت دیدگان ناشی از سیلاب از سوی دولت به شرکت‌های بیمه گذار ابلاغ شده و این پرداخت‌ها در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری به استانداران، از ساخت و ساز‌ها در بستر، حریم و محدوده طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری می‌شود.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه محرومیت زدایی از چهارمحال و بختیاری در دستور کار دولت قرار دارد گفت: دولت در این زمینه به دنبال تسریع در مقاوم سازی ساختمان‌ها و منارل مسکونی است.

وی افزود: برای رفع مشکلات گردنه عسل کشان کوهرنگ نیز برنامه ریزی شده است و نباید هیچ روستایی با نبود جاده دسترسی مواجه باشد.

اسلامی، ایجاد راه آهن در چهارمحال و بختیاری را از برنامه‌های دولت بیان و اضافه کرد: محور راه آهن اصفهان به شهرکرد و اهواز، یکی از خطوط ترانزینی در کشور خواهد بود که طرح مطالعاتی آن انجام شده و به دنبال جذب سرمایه گذار است.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیئت دولت و به منظور بررسی خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‎های بهاری اخیر، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار