سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مطرح کرد ؛

پیشگیری از وقوع جرم با توسعه بازآفرینی مناطق نامتوازن شهری

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بازآفرینی مناطق نامتوازن شهری از اولویت‌های پیشگیری از وقوع جرم در استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بازآفرینی مناطق نامتوازن شهری از اولویت های پیشگیری از وقوع جرم در استان هرمزگان است .
وی افزود: این امر با مشارکت دستگاه های عضو این شورا و تعامل خوب مردم محقق می شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان افزود: اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان از سال گذشته با پیگیری و مشارکت دستگاه های عضو این شورا از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شد که تاکنون اقدام های خوبی در این رابطه انجام شده است.
حجت الاسلام اکبری گفت:مراحل اجرای طرح در مقاطع مختلف زمانی مورد بازدید مسئولین قضایی استان قرار گرفته است.

وی افزود:همچنین مشارکت محکومین در ایجاد کمربند سبز شهر بندرعباس به جای اعمال مجازات حبس را یکی دیگر از پروژه‌های موفق دستگاه قضائی استان هرمزگان با مشارکت شهرداری بندرعباس و استفاده از مجازات های جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به طرح ساماندهی ساحل بندرعباس و بازسازی تصفیه خانه این شهر در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی استان و همچنین ارائه گزارشات نوبه ای مسئولین مربوطه در خصوص عملیات بازسازی تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به عنوان مطالبه ای عمومی، بر جدیت و پیگیری مستمر دستگاه قضایی استان هرمزگان تاکید کرد.

حجت الاسلام اکبری گفت: در این خصوص و بررسی ابعاد فنی و قانونی آلودگی دریا با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تا زمان رفع کامل این معضل زیست محیطی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مهلت دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور تسریع در اجرای احکام رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان جاسک از شتاب بخشی در روند آزادسازى اراضی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این مطلب که بیکاری و مهاجرت بی رویه مهمترین علل گسترش حاشیه نشینی در هرمزگان است از برنامه ریزی دقیق و اقدامات مستمر دستگاه های متولی در چارچوب مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور بهینه سازی ، بازآفرینی بافت فرسوده و ارتقای شاخص امنیت در مناطق مختلف استان هرمزگان خبر داد.

وی گفت: مناطق حاشیه نشین کانون ارتکاب جرایم است و ایجاد اشتغال مناسب و توسعه گردشگری و بوم گردی مهم ترین راهکار ممانعت از مهاجرت بی رویه به شهر ها و توسعه حاشیه نشینی است.
انتهای پیام/ر

 

مناطق حاشیه نشین کانون ارتکاب جرایم

برچسب ها: دادستانی ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.