سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا: ترامپ در فهم سیاست‌های حکومتی عاجز است

مشاور ترامپ با بیان اینکه وی سیاست‌های حکومتی را نمی‌فهمد و درک آن‌ها برای او مشکل است گفت ترامپ تا وقتی حکومت کردن را یاد نگیرد هرگز در مرز‌ها به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه ترامپ سیاست‌های حکومتی را نمی‌فهمد و درک این سیاست‌ها برای او مشکل است گفت: «ترامپ تا وقتی حکومت کردن را یاد نگیرد هرگز در مرز‌ها به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد.»

سی‌ان‌ان افزود دونالد ترامپ در تلاش برای اجرای سیاست مهاجرتی خود و کشیدن دیوار در مرز با مکزیک، پاکسازی کامل وزارت امنیت داخلی آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با بالاگرفتن خشم رئیس‌جمهور ترامپ بر سر مهاجرت غیرقانونی به آمریکا و یک روز پس از استعفای اجباری وزیر امنیت داخلی، کرستِن نی یلسِن، رئیس دستگاه پلیس مخفی این کشور هم از کناره گیری خود خبر داد.

در یکی از بزرگترین اقدام‌ها برای ترمیم کابینه‌ی خود، رئیس‌جمهور آمریکا دست به خانه تکانی در وزارت امنیت داخلی زده و تازه‌ترین فردی که از کناره گیری خود خبر داده، رَنداف اَلِس، رئیس دستگاه پلیس مخفی آمریکاست.

پیش بینی می‌شود مقام‌های ارشد مجموعه‌ی خدمات مهاجرتی و شهروندی و مشاور امور عمومی وزارت امنیت داخلی نیز از مقام شان کنار بروند.

رئیس دستگاه پلیس مخفی به کارکنان زیرمجموعه‌ی خود گفت: اخراج نشده، اما هفته‌ها پیش هشدار‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه تغییر و تحول مدیریتی در وزارت امنیت داخلی اجتناب ناپذیر است. وزیر مستعفی امنیت داخلی که روز یک شنبه با پیامی توئیتری از سوی ترامپ برکنار شد گفته هنوز هم از ترامپ و سیاست هایش حمایت می‌کند.

پیش از برکناری نی یلسِن، وی با ترامپ بر سر ازدحام مهاجران در مرز جنوبی اختلاف نظر داشت. ترامپ به پناه جویان گفت دیگر در آمریکا از آنان استقبال نخواهد شد.

ترامپ گفت: «دیگر جا نداریم و نمی‌توانیم هیچ یک از پناهجویان را بپذیریم خواه پناهجو باشد خواه هر چیزی که شما نامگذاری کنید. دیگر نمی‌توانیم مهاجر غیرقانونی بپذیریم. کشور دیگر جا ندارد.»

سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش داد ترامپ در نظر داشته است جداسازی اعضای خانواده‌های مهاجران از یکدیگر را در نقاط مرزی به عنوان عاملی بازدارنده از سر بگیرد. این در حالی است که خودش سال گذشته با امضای فرمانی اجرایی به سیاست جداکردن کودکان مهاجران از والدین شان پایان داده بود.

سی‌ان‌ان همچنین افزود مشاور ارشد ترامپ در امور سیاستگذاری، استیون میلر که از جمله تندرو‌های مخالف مهاجرت است پشت صحنه در جایگاه سیاست گذار اصلی نقش ایفا می‌کرده و به مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی دستور می‌داده در برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز به روش‌های سختگیرانه متوسل شوند.

اما یکی دیگر از مشاوران ترامپ گفته: «ترامپ تا وقتی حکومت کردن را یاد نگیرد هرگز در مرز‌ها به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. اوضاع در مرز به علت ناکامی و شکست او به این شکل رقم خورده و تنها مقصر نیز خودش است. واقعیت این است که تا وقتی ترامپ در این زمینه از (استیون) میلر نظرخواهی می‌کند هرگز مشکل حل و فصل نخواهد شد.»

مشاور ترامپ همچنین گفت: «رئیس‌جمهور سیاست‌های حکومتی را نمی‌فهمد و درک این سیاست‌ها برای او مشکل است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ای بابا شما آمریکائیها چرا همیشه اقدام سریع می کنید بعد تازه عقل دومتان بیدار میشود و شروع به تحلیل و آنالیز عواقب و.....میکنید آیا تا امروز در شک بودید که این بابا احمق درجه یک است؟ کافی بود از همان روز اولی که روی کرسی ریاست جمهوری نشست به کارهایش دقت میکردید تا امروز به این نتایج نرسید اما عواقب ویرانگر کارهای این قمارباز تا سالیان سال گریبانگیر روابط بین المللی هیئت حاکمه آمریکا خواهد بود با انتخاب یک احمق سنگی در چاه توسط همین نادان انداخته شده که تمام نمایندگان سنا و کنگره سالها طول میکشد تا این تخته سنگ را از این چاه بیرون بیاورند...................