سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی: خواستار جنگ با ایران نیستیم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور به معنی تلاش واشنگتن برای جنگ با ایران نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، مقام‌های آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» تلاش کرد از ابعاد نظامی این تصمیم بکاهد.

بنابر این گزارش، مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند تروریستی اعلام کردن سپاه به این معنی نیست که ارتش ایالات متحده با سپاه مانند «القاعده» یا «داعش» برخورد می‌کند.

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه ارتش این کشور دستوری برای برخورد نظامی با نیرو‌های ایرانی دریافت نکرده، گفته است: «این به معنی جنگ با ایران یا کشتن گروهی از ایرانی‌ها نیست. به هیچ‌وجه نیست.»

شب گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در پاسخ به سؤال شبکه «فاکس نیوز» در مورد اینکه آیا از این پس واشنگتن به دنبال ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواهد بود، از پاسخ صریح به این سؤال طفره رفت و صرفا گفت: واشنگتن تلاش خواهد کرد تا «تهدید» ایران را کاهش داده و سپاه را تضعیف کند.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه عمده تبعات و تحریم‌های ناشی از تصمیم تازه آمریکا، پیش از این هم در قالب قوانین دیگر ایالات متحده علیه سپاه اعمال می‌شده، به نقل از کارشناسان این تصمیم را «نمادین» و «دارای انگیزه‌های داخلی» توصیف کرده و نوشته است که آمریکا بیش از هر چیز تلاش می‌کند طرف‌های خارجی را از تجارت با ایران بترساند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکند
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من یک سپاهیم همه ما یک سپاهی هستیم افتخار ما ارتش ،سپاه ، بسیج میباشد چرا ؟ چون مردم همینطور بار امده اند .
امریکا که نه بزرگتر از اون هم این غلط را نمیتواند بکند خیلی راست میگوید جرات دارد که یک نگاه چپ به این کشور عزیز کند تا ببیند که چی خواهد شد وزیر خارجه ترامپ به اندازه خودت دهانت را بازکن و حرف بزن گنده تر از تو قبلا هیچ غلطی نکردند که تو میخواهی بکنی بدبخت بهت میگویم که این حرفها برای تو خیلی گنده است حرف از کشتن تو عددی نیستی که حرف از کشتن مردم ایران میکنی .
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
در حد جنگ با ایران نیستی...خودتم خوب میدونی
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مگه جنگ فقط بمبارون كردنه خب تحريمم يه جور جنگه ديگه
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جرآت ندارید با ایران جنگ کنید.
جمال
۱۷:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چی شد بلبل زبونی میکردید الان کم کم داره ورق برمیگرده
فکر کردید، من ایرانی ،دست از نیروی نظامی کشورم بر میدارم تا شما هر غلطی خواستید ،بکنید
جانم فدای ایران و نیروی نظامی ایران