ریچارد نفیو، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا اقدام دولت ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به سخره گرفت.

مقام سابق آمریکایی: اقدام ترامپ علیه سپاه تاثیر معناداری بر اضافه شدن فشار‌ها به ایران نخواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد نفیو، یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمریکا اقدام دولت ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به سخره گرفت.

وی در پیام‌هایی در صفحه توییتر خود نوشت: بسیار خوب! طرفداران این اقدام می‌توانند جشن بگیرند، اما این تأثیر معناداری بر اضافه شدن فشار‌ها (به ایران) نخواهد داشت. مسئله اصلی در اینجا انگیزه نه چندان پنهان این اقدام است، مسموم کردن رابطه تا حدی که مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در آینده غیرممکن باشد.

این مقام سابق آمریکایی در ادامه اقدام ترامپ را به سخره گرفت و نوشت: «به نظرم ما در نهایت کاری کرده ایم که سعودی ها، اماراتی‌ها و اسرائیلی‌ها تهدید سپاه را جدی بگیرند. خب خوب است؛ حداقل الان می‌توانیم بگوییم ما کاری انجام دادهایم که اوباما (بوش، کلینتون، بوش پدر و ریگان) انجام نداده‌اند.»

روز گذشته دولت آمریکا در اقدامی مغایر با هنجار‌های بین‌المللی و در راستای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

این نخستین بار است که آمریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. طبق قانون، کنگره آمریکا از زمان اعلام این موضوع از سوی دولت، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

در صورتی که کنگره در مهلت قانونی ۷ روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد. پس از اعلام رسمی این تصمیم، سازمان مربوطه ۳۰ روز فرصت خواهد داشت در یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر آمریکا نسبت به آن اعتراض کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باسلام خدمت همه داغداران این مرزو بوم دربحران سیل وتسلیت به عزیزانیکه جانشان را ازدست دادند. ضمن تقدیروتشکرازهمه نیروهای مسلح وآحاد مردم برای بسیج نیروهای مردمی وکمکی درجای جای ایران اسلامی .
آخرین اخبار