سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح چهارمین گذرگاه مرزی میان چین و کره شمالی

چین و کره شمالی چهارمین گذرگاه مرزی خود را که از روی رودخانه «یالو» عبور می‌کند، افتتاح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، چین و کره شمالی چهارمین گذرگاه مرزی خود را که از روی رودخانه «یالو» عبور می‌کند، افتتاح کردند. بر اساس اعلام رسانه‌های چینی، گذرگاه مرزی جدید این دو کشور نزدیک یک پل تازه تأسیس افتتاح شده است و می‌تواند شهر «جیان» در چین را به «مانپو» در کره شمالی متصل کند. ساخت این پل در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و ۴ سال به طول انجامید. اما به دلیل تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، این گذرگاه مرزی در سال ۲۰۱۶ بازگشایی نشد.

از این گذرگاه مرزی می‌توان هم برای حمل و نقل کالا‌ها و هم برای جابجایی مسافران استفاده کرد. افتتاح این گذرگاه مرزی در حالی رخ داده است که روابط دوجانبه چین و کره شمالی در یک سال اخیر تقویت شده است و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ۱۳ ماه گذشته تاکنون ۴ بار به چین سفر کرده است.

با وجود تحریم‌های بین المللی، چین همچنان روابط تجاری خود را با کره شمالی ادامه داده است. در سال ۲۰۱۷، سطح تجارت چین با کره شمالی با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود. انتظار می‌رود افتتاح این گذرگاه مرزی به افزایش روابط تجاری و گردشگری دو کشور منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.