سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گرده افشانی نخیلات در قیروکارزین فارس

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: گرده افشانی در نخیلات این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دشتی ادیبی فرد مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیرو کارزین گفت: عملیات گرده افشانی بطور معمول از نیمه اسفند با توجه به شرایط جوی، ظهور اسپات‌ها بر روی درخت آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد که امسال با توجه به  بارندگی‌های اخیر این امر با تاخیر آغاز شد.

وی با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین از برترین شهرستان‌های تولید خرما است، افزود: این شهرستان با دارا بودن بیش از ۵ هزار و سیصد هکتار نخیلات پارسال  بیش از ۵۰ هزار تن محصول خرما تولید کرده که علاوه بر مصرف داخلی به سایر کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر شده است.

ادیبی تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای بیش از ۷۵۰ هزار اصله نخل از ارقام زاهدی، شاهانی، خاسویی، هلیله، کپکاب، و پیارم بوده، که عملیات گرده افشانی بر روی ۶۰۰ هزار اصله نخل بارور  آغاز شده است.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان افزود: نخل درختی دو پایه بوده و گل‌های نر و ماده به صورت جدا از هم قرار دارند و از آنجا که عملیات گرده افشانی به وسیله باد و حشرات به طور مطلوب انجام نمی‌شود برای دستیابی به محصول مناسب به لحاظ کمی وکیفی باید عمل تلقیح و گرده افشانی به دست کارگر ماهر انجام شود.

انتهای پیام/ت

افزایش تولید خرما در قیرو کارزین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.