سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

قطع مسیر ریلی ترانزیتی اهواز- اندیمشک/راه اندازی مسیرهای ریلی آسیب دیده بعد از فروکش کردن سیل

خادمی از آسیب محور چهار خطه اهواز به اندیمشک به علت سیل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان در خصوص دستور محمد اسلامی در زمینه حضور در استان خوزستان و رصد شرایط به وجود آمده از سیلاب و انجام اقدامات مناسب اظهار کرد: بعد از اعلام و دستور آقای وزیر به عنوان نماینده تام‌الاختیار ایشان در استان خوزستان به عنوان هماهنگ‌کننده بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی درخصوص سیل در این استان مستقر شده‌ایم تا گزارش های لازم به ایشان ارائه شود.

وی افزود: امروز صبح هم جلسه ستاد بحران اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور کلیه مدیران بخش‌های مختلف وزارتخانه در این اداره کل برگزار شد و در این جلسه اهم برنامه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه درخصوص اقداماتی که باید در بخش شبکه جاده‌ای و ریلی استان صورت بگیرد تا از آبگرفتگی معابر و شهر‌های استان جلوگیری‌شود بحث و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: در این جلسه برنامه‌ای تدوین شد که بعد از فروکش کردن سیل اقدامات فوری جهت بازگشایی مسیر‌های اصلی و روستایی که آب داخل آن‌ها آمده است، انجام شود. همان طور که می‌دانید استان خوزستان شرایط ویژه‌ای دارد و بعضی محور‌های اصلی استان که جاده ترانزیتی و ملی ما به حساب می‌آیند متاسفانه دچار آبگرفتگی شده‌اند و مسیر آن‌ها قطع شده است.

نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان درخصوص محور‌های آسیب دیده این استان گفت: از جمله محور‌های آسیب دیده محور چهار خطه اهواز به اندیمشک است که عملا مسیر اصلی استان به بندر امام یا بنادر جنوبی و همچنین به سمت شمال کشور و پایتخت است که آسیب دیده است.  ۲باند از این محور را کاملا آب گرفته و آن را مسیل اعلام کرده‌اند.

وی افزود: مسیر جایگزین این محور از طریق اهواز به سمت شوشتر – دزفول و اندیمشک است. این مسیر جایگزین کمی پیچیدگی و سختی برای مردم به همراه دارد چرا که ظرفیت آن‌ها کم است. همان‌طور که می‌دانید روزانه ۴۲ هزار وسیله نقلیه از محور اهواز – اندیمشک عبور می‌کرد که حالا با این حجم در مسیر جایگزین قطعا دچار گره ترافیکی خواهند شد.

وی ادامه داد: دیگر محور آسیب دیده استان محور اهواز – آبادان است که در بعضی نقاط دچار آبگرفتگی شده و در ۴، ۵ کیلومتری اهواز آب سطح جاده را گرفته و یکی از پل‌های این محور را دچار آسیب کرده است. حدود ۱۲۰ روستا هم در استان آبگرفتگی دارند و مسیر‌های روستایی این روستا‌ها ارتباط جاده‌ای نداشته و قطع هستند.


بیشتر بخوانید: محور ریلی شمال به علت طغیان رودخانه و رانش زمین مسدود شد


خادمی درخصوص آسیب‌های وارد شده به خطوط ریلی استان خوزستان افزود: در مسیر ریلی هم در استان خوزستان سیلاب‌ها آسیب‌های جدی رسانده است. مسیر راه‌آهن اهواز – اندیمشک به طول ۲۰ کیلومتر آبگرفتگی دارد که در ۲ کیلومتر آن وضعیت کاملا بحرانی است و بستر ریل را سیلاب‌ها شسته است.

وی افزود:  مسیر ریلی اهواز – اندیمشک قطع بوده به جز مسیر‌های ترانزیتی جاده‌ای ما در چهار خطه اهواز – اندیمشک ریل استان هم که از بندر امام  به خرمشهر و سپس به اهواز می‌آید قطع است.

رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور در زمینه برنامه‌های مدنظر درخصوص راه‌اندازی مجددی مسیر‌های جاده‌ای و ریلی آسیب دیده بعد از فروکش کردن سیل اظهار کرد: هم اکنون با تلاش راه‌آهن شرکت جمهوری اسلامی ایران مسافرانی که به خوزستان می‌آیند در اندیمشک پیاده شده و از طریق جاده به وسیله اتوبوس به اهواز منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: سعی شده است در این شرایط خاص مسافرانی که با قطار از تهران یا شمال کشور به اهواز می‌آیند شرایط حضورشان در استان خوزستان فراهم شود. به همین خاطر در برنامه‌ریزی صورت گرفته بحث حمل و نقل ترکیبی در خوزستان با هماهنگی بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برقرار شده و کار با تلاش مجموعه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به خوبی در حال انجام است.

خادمی با اشاره به دیگر اقدامات مناسب صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان درخصوص شهر سوسنگرد که حفاظت از آن برعهده این وزارتخانه و مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان گذاشته شده است، اظهار کرد: درخصوص سوسنگرد که مهمترین شهر استان خوزستان از نظر جمعیتی است که در بحران قرار گرفته است ۸ کیلومتر سیل‌بند احداث شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات صورت گرفته در سوسنگرد تا الان با تلاش‌های شبانه‌روزی همه پرسنل راه و شهرسازی و پیمانکاران بخش خصوصی با توجه به تجهیزاتی که در اختیارشان گذاشته شده از ورود آب به این شهر جلوگیری شده است. تمام نیرو‌ها با تمام توان در حال فعالیت هستند و همه مجموعه در حال تقویت این سیل‌بند‌ها هستند.

وی افزود: با توجه به آمار داده شده اداره بنادر و دریانوردی آبادان حفاظت از اروندکنار و شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را برعهده دارد و اداره کل بنادر استان خوزستان تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها قرار داد‌ها ست. این تجهیزات و ماشین‌آلات ارسالی جهت حفاظت و ترمیم سیل‌بند‌ها و دیگر کار‌های ضروری است که مردم نیاز دارند. همچنین بخش راهداری استان هم به شدت در حال ایجاد سیل‌بند است تا از آب‌گرفتگی و آسیب رسیدن به محور‌ها جلوگری کند تا در ادامه اقدامات بعدی انجام بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین برآورد خسارت در بخش زیرساخت که حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقام اعلام شده هنوز این آمار در استان خوزستان نهایی نشده، چون جاده‌ها زیر آب بوده و آب‌گرفتگی دارد و به نظر می‌رسد عدد نهایی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده باشد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان ادامه داد: در جلسه امروز در ستاد بحران استان خوزستان در اداره کل راه و شهرسازی استان یکی از مباحث این بود که آمادگی لازم برای شروع کار بعداز پایین رفتن سطح آب وجود داشته باشد و منتظر این اتفاق هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه‌ریزی شد که تجهیزات به بخش راهداری به صورت مستقل داده شود و اگر نیازی بود هم از طریق آقای مهندس حسن‌نیا اعلام شود تا در صورت نیاز به ادارات راه و شهرسازی استان‌های دیگر هم اعلام کمک کنیم. در حال حاضر تا به امروز بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف خصوصی، راهداری، بنادر و دریانوردی و دیگر بخش‌های وزارتخانه در استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

فعالیت بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، بنادر و دریانوردی در استان خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.