سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فولاد سیرجان درحوزه اشتغال پررنگ شد؛

کاشت ۸۰ هکتارگل محمدی در بلورد سیرجان

مدیرروابط عمومی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: به دلیل حجم بالای تولیدگل محمدی دراین منطقه به زودی کارخانه گلاب گیری درمنطقه بلورد راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  میرمحمدی مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولا سیرجان گفت: شرکت جهان فولاد به عنوان معین اقتصادی بخش بلورد اقداماتی در جهت بهبود و رشد اشتغال زایی در این بخش انجام داده و همچنین بوم گردی مجموعه باغ سنگی در حال انجام است.

وی اظهارداشت: تا کنون شغل‌هایی از جمله خیاطی، صنایع دستی، قالی بافی، گلیم بافی و جوشکاری در این بخش ایجاد شده و به ۴۸۰ نفر از ساکنین بلورد آموزش‌های لازم داده شده است.

میرمحمدی افزود: ۲۰ نفرازجوشکاران آموزش دیده در شرکت جهان فولاد به کار گرفته شده و ۸۰ نفر از خیاط‌های خانم آموزش دیده لباس کار این شرکت را تامین می‌کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: در خصوص گلیم بافی آموزش‌های لازم داده شده وگلیم‌ها را به قیمت بازار از بافندگان خریداری می‌کنیم.

وی ایجاد فضای سبز درسطح۳۰ هکتارو ۸۰ هکتار گل محمدی در چهار گنبد را از دیگر اقدامات این مجتمع صنعتی عنوان کرد و گفت: ظرف ۳ سال آینده کارخانه گلاب گیری نیز راه اندازی می‌شود.

میرمحمدی گفت: برای حفظ و حراست از باغ سنگی گروهی از متخصصان، کارشناسان و مشاوران میراث فرهنگی جمع شوند نظرات خود را ابلاغ کنند و در صورت تایید نظرات توسط مسئولان ارشد شهرستان، اقدامات اجرایی توسط شرکت جهان فولاد انجام می‌شود.

جلسه هم اندیشی درجهت حفظ و بقای باغ سنگی درخانه درویش خان سیرجان با حضور مسئولان و جمعی از اهالی هنر و رسانه برگزار شد.
انتهای پیام/ح

کاشت گل محمدی در بلورد سیرجان

برچسب ها: گلابگیری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.