سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۳۶۷ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۳۶۷ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های کرمان با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان از زندان‌های استان آزادشدند.

سید حجت الله موسوی قوام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی و خیرین، ستاد دیه مرکز؛ اعتبارات قرض الحسنه بانک‌ها و صندوق تامین خسارت و ۳۰ نفر بدون پرداخت هیچ گونه وجهی آزاد شدند.

وی از برگزاری ۱۳۲ جلسه صلح و سازش در تمامی شهرستان‌ها خبرداد و افزود:۲۰۳ نفر با مبلغ ۷۳۲ میلیارد ریال از تخفیف یا گذشت شکات طی پارسال برخوردار شدند.

موسوی قوام تصریح کرد: در بحث پیشگیری جلساتی با اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی با محوریت صدا و سیمای مرکز کرمان؛ جلسه پیشگیری از حوادث رانندگی در آستانه سال نو با حضور مدیران و نهاد‌های فرهنگی با محوریت اداره کل زندان‌ها، حضوردر جمع محکومین جرایم غیر عمد زندان‌های استان به صورت فصلی و جلسه با نمایندگان بیمه با حضور معاون دادستان در خصوص بدهکاران دیه طی پارسال برگزار شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی این تعداد ۷ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه بالاترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان با ۷۳ نفر است، تصریح کرد: زندان منوجان و شهربابک با ۶ نفر ورودی کمترین آمار رابه خود اختصاص داده است.

موسوی قوام با بیان اینکه همچنان مهریه و نفقه با ۱۱۷ نفر بالاترین جرم در بین این زندانیان است، بیان داشت: بعد از مهریه و نفقه بدهکاران مالی، تصادفات و دیه به ترتیب بدهکاران زندانیان جرایم غیر عمد هستند.

وی گفت: طی پارسال ۲۷ جشن گلریزان در استان کرمان برگزارشده که ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال و ۵۰۰ هزار تعهد خیرین بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن وصول شده است.

موسوی قوام افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیر عمد ۳۰ نفر ورودی سال ۹۴ تا ۹۶ و مابقی ورودی سال ۹۷ هستند.

وی از برگزاری ۲۲ جلسه کمیسیون تشخیص وام خبرداد و افزود: طی پارسال مبلغ ۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال در برنامه ماه عسل به استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص یافت.

انتهای پیام/ح

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان

برچسب ها: ستاد دیه ، زندانیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.