سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان لرستان:

استان لرستان جز ۵ استان سیل خیز کشور/ تکذیب شایعه عامل ایجاد سیل در استان

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: باتوجه به میانگین بارش‌ها در لرستان، این استان جز ۵ کشور سیل خیز کشور است.

میرزایی، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان  ، استان لرستان را در صدر میانگین بارش‌های کشور دانست و گفت: این استان با داشتن ۴۳۶ نقطه سیل خیز، جز ۵ استان در خطر سیل در کشور است.
میرزایی حجم سیلاب چند روز گذشته را ۳ میلیارد و صد میلیون متر مکعب اعلام کرد و در ادامه اظهارکرد: در بین شهرستان‌های لرستان، پلدختر به دلیل داشتن موقعیت خروجی آب‌های استان، در رتبه نخست سیل و خرم آباد نیز در مرحله دوم قرار دارد.

وی با تکذیب شایعه اخیر مبنی بر اینکه سد ایوشان خرم آباد، عامل بروز سیل در استان بوده، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت سد ایوشان ۱۰۵ میلیون متر مکعب و حداکثر ظرفیت دریچه تحتانی این سد در حال طبیعی ۱۵ مترمکعب در ثانیه با خروجی و سر ریز ۱۴ متر مکعب در ثانیه و پیک سیلاب اخیرحداکثر ۱۶۵ متر مکعب در ثانیه بوده و این در حالی است که سر ریز دریچه تحتانی سد ایوشان در زمان سیل، ۸۰ متر مکعب در ثانیه بوده است، بنابراین این سد در بروز سیلاب در استان نقشی نداشته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان لرستان گفت: تاکنون ۹۹ درصد مجموع حجم سد‌های لرستان پر شده و و هیچکدام از سد‌ها آسیب ندیده اند.

میرزایی تعداد سد‌های بهره برداری شده و در حال احداث استان را ۱۵ سد اعلام کرد و افزود: از بین این ۱۵ سد، شرکت آب منطقه‌ای استان بهره برداری ۱۲ سد را برعهده دارد که ۶ سد آن آب گیری شده است.

وی با اشاره به نقش سد‌های استان در کنترل سیلاب، بیان کرد: سد مروک شهرستان درود دارای مخزن ۵ میلیون متر مکعب است که پیک سیلاب در ظرفیت مخزن نگه داری شد و سیلاب سیلاخور را مهار کرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان لرستان، از برنامه ریزی صحیح سد سازی، انجام اقدامات آبخیز داری و ساماندهی رودخانه‌ها در مناطق حفاظت شده به دلیل وجود شرایط زمین شناسی و توپوگرافی کوهستانی استان و بروز احتمالی سیلاب در سال‌های آینده خبر داد.

انتهای پیام/ ر

استان لرستان جز ۵ استان سیل خیز کشور است

برچسب ها: سیل ، آب منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.