رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دچار خسارت شده‌اند گفت: تأمین لوازم منزل مددجویان توسط این نهاد انجام و تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،پرویز فتاح صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت کمیته امداد برای جبران خسارات سیل‌زدگان اظهار داشت:با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده تاکنون ۲۰ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد دچار خسارت شده‌اند.

وی بابیان اینکه تأمین لوازم منزل مددجویان توسط این نهاد انجام می‌شود افزود: تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده توسط این نهاد که دچار آسیب شده‌اند بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد شغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در مرحله اول به سیل‌زدگان عنوان کرد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان با قید فوریت و ضمانت آسان پرداخت می‌شود.

وی به ارسال کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمیته امداد سراسر کشور برای سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ کامیون مواد خوراکی، البسه، پتو، چادر و اقلام امدادی بین سیل‌زدگان استان توزیع‌شده و علاوه بر آن ۱۰ هزار پتو، دو هزار تخته فرش، ۱۷ هزار متر موکت و دو هزار لوازم‌خانگی برای مددجویان سیل‌زده استان تأمین‌شده است.

فتاح تصریح کرد: مردم تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کرده‌اند که از این مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال به‌صورت کالا و ۲۰۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی بوده که حال توزیع بین آسیب دیدگان است.

پرداخت کمک معیشتی به مددجویان سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد

سید پرویز فتاح که برای بازدید از مناطق سیل زده به لرستان سفر کرده در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، از بسیج کمیته امداد سراسر کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد و اظهار داشت: خدمات عمرانی و تأمین لوازم منزل مددجویان اولویت نخست این نهاد حمایتی است.

وی، گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال در مرحله اول به عنوان کمک معیشت در نظر گرفته شده و لیست افراد مشمول استخراج و تا روز دوشنبه از طریق صندوق امداد ولایت به حساب سر پرستان واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، افزود: این پرداخت‌ها بر اساس نفرات تحت تکفل از یک نفره تا پنج نفره از ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال واریز می‌شود.

فتاح، اضافه کرد: واریز کمک معیشت دو برابری جدا از پرداخت‌های ماهیانه است و مستمری مددجویان با افزایش ۲۰ درصدی همزمان با پایان فروردین به حساب مددجویان واریز می‌شود.

وی، بر عزم جدی این نهاد انقلابی برای کاهش آلام آسیب دیدگان از سیل خبر داد.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این دیدار، بر امدادرسانی نهادهای انقلابی به ویژه کمیته امداد به سیل زدگان تاکید کرد.

وی، به حجم عظیم خسارت‌ها اشاره و کمک مؤثر این نهاد را برای بازسازی مسکن و تأمین لوازم منزل آسیب دیدگان خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: کمیته امداد در کنار ساخت مسکن و ایجاد اشتغال به مسائل فرهنگی خانوارهای تحت حمایت به ویژه تأمین کتب و لوازم التحریر اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.